Jeg har lige snakket med en deroppe, og hun vil undersøge og ringe tilbage. Hende der har med det at gøre, sad lige i møde

Men jeg spurgte hvad jeg skulle gøre for at få lov til at have mere end 30 æglæggende høns, og hun mente så at det var nemt nok, og at det mere var hvis man snakkede flere tusinde høns, der skulle lidt mere til. Hun sagde desuden at en kylling ikke talte som én høne, men hun vidste endnu ikke hvor meget den galdte for.
Jeg spurgte også hvad jeg skulle gøre for at få lov at have f.eks. 60 slagtekyllinger gående, og det ville hun også finde ud af. Men det virkede ikke til at det var særlig svært at få lov til, så længe det hele var på hobbybasis og til privat brug, så nu er jeg spændt på hvad hun vender tilbage med af svar

Men altså...måske det slet ikke er så interessant for jer at høre, nu hvor disse regler sikkert kun er gældende i Ringsted kommune

@ Christina
Da du bor på landet ville jeg anbefale at du ikke tager kontakt til kommunen. Lad dem komme til dig, hvis de har noget de vil gøre indvendinger omkring.
Væk ikke de sovende bjørne, som de siger i Norge. 
Jeg er kommunal dagplejer, og har ofte kommunen på besøg, og det skulle lige passe at der er en der kender en osv.

Ej, men jeg vil faktisk helst gøre tingene lovligt, og så kunne smile og byde velkommen med sindsro, hvis de en dag skulle dukke uanmeldt op