Hej jussi,
det er min erfaring, at gode argumenter og massiv overtalelse er én ting, mens ens forældres hukommelse omkring tidligere projekter er en anden - så hvis jeg var dig, ville jeg grave alle de ting frem, du tidligere har været rigtig dygtig og ansvarlig omkring!
Giv evt dine forældre en "bagdør", dvs en mulighed for at lukke projektet ned uden besvær for dem, hvis det mod al forventning skulle vise sig, at høns alligevel ikke fungerer for dig. Du kan fx aftale med dem, at hvis du efter fx 6 mdr ikke længere har overskuddet til at passe dyrene, står du selv for at lukke projektet ned, dvs rydde op og sælge tingene igen. Det bliver selvfølgelig ikke nødvendigt, men det er god forhandlingsteknik at finde de punkter, "modparten" har sværest ved at acceptere og så gøre det lidt nemmere for "modparten" i forhandlingen at acceptere punkterne!

Du kan også tilbyde at lægge et beløb ud til at begynde med, som du så får tilbage igen, når I har "høstet" et vist antal æg fra dine høns...
Og du kan hjælpe med at bygge en kompostbeholder, hvis dine forældre er glade for haven, for komposteret hønsemøg er SUPER til haven, hvis det bliver brugt rigtigt.
Held og lykke!