Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp til navn  (Læst 6624 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
Sv: Hjælp til navn
« Svar #30 Dato: 26 December , 2009, 23:57 »
Når vi nu er ved at fortælle om navnene på vores katte, vil jeg da også bidrage med navnet på min....
HAN hedder Sallie ! egentlig kommet af Salicat....S og I er gode i navne til dyr.
Han har også et utal af kælenavne, det morsommeste missus kristus ! og mitte tatten !

Offline Vibeke

• Passiv bruger
« Svar #31 Dato: 27 December , 2009, 00:39 »
så skal i lige se vores seneste tilløber, eller snarere afsatte,  ;)
Pyrus bliver dens navn, passer godt til den , og er et nissenavn ,den kom torsdag før jul med begyndende frost i ører og trædepuder, helt udsultet. En stor killing.
Billedet er taget da den var klar over at den var kommet ind i varmen.
Nu efter en uge er den endelig mæt og veltilfreds.

Vi har også en anden nisse, Fimbe, hun er 18 år, og en Mosart på 5 år.
Vibeke
mvh
Vibeke

desværre ingen høns i øjeblikket

pylle pylle

• Gæst
« Svar #32 Dato: 27 December , 2009, 00:50 »
Jeg har ikke en kat, kun naboens, som jeg har døbt "SkrubSåUdAfMinKøkkenhave!" Det er lidt langt.. men den har ærligt og redeligt fortjent det! :P

Offline Trine Bierberg

• Passiv bruger
« Svar #33 Dato: 27 December , 2009, 01:11 »
Tja....navne er en svær ting.....vi har Thorkild, der var en hankat indtil 2 uger før den fik killinger *f og så har vi Woody  /o, der fik navn efter skoven, som vi fandt den i, hvor den lå og forsøgte at få varmen op af dens døde søskende!! /d
mange hilsner
Trine <E

1,19 Lys Sussex, 0,2 lysebrune kryds af Sussex og Italiener, 1,3 får, 1,5 boergeder + 6 kastrater, 0,2 meget behårede kaniner, 1 Border collie pige og 2 katte, når de er hjemme!!

Offline Tina Taomina

• Passiv bruger
« Svar #34 Dato: 27 December , 2009, 01:26 »
Hun kunne hedde: Miss Sophie   eller  Tricia    eller Vicki  ...... ej det er svært.
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #35 Dato: 27 December , 2009, 06:58 »
Her er så de to andre katte, jeg har Tristan og Dixie. Dixie er dronningen på gården.

Tristan er ældst og født på gården. Tristan bor i stalden og kommer ikke ind.

De to nye bor indendørs indtil de bliver steriliseret. Dixie er både inde og ude.
« Senest Redigeret: 27 December , 2009, 07:00 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Andersen

• Bruger
« Svar #36 Dato: 27 December , 2009, 07:47 »
 :D Jeg har set Dixie, som er super sød og aldeles dejlig  :D

Vi har haft en hvid hun kat som desværre er borte og formentlig kørt ned, hun hed "Kiks", og hun fik to killinger som vi beholdte.
Hankillingen kaldte vi "Krumme" (kommer fra navnet Kiks) han er desværre også borte, jeg håber stadig han vender hjem en dag.
Den anden killing kaldte vi "Cat", men hver gang vi skulle forklare navnet, måtte vi sige: hun hedder Cat med C (i stedet for med K), så hendes navn blev lynhurtigt til "CatmeC". Vi har hende endnu, og når hun indimellem bliver lidt for rund, bliver det til "CatmeF" (Fat)  ;D

Vi har købt en hunkat på Inges Kattehjem, som selskab til "CatmeC", de har samme alder, ca 1½ år. Det var synd "CatmeC" skulle være alene, når hun altid har haft selskab af andre katte. De er rigtig gode venner nu, men det har også taget det meste af 1½ måned før de blev rigtigt trygge ved hinanden, og kunne bryde og lege. Den nye kat hedder "Fie". Hun blev navngivet på kattehjemmet, og vi har beholdt dette navn.

Men Kiks er et sjovt navn til en kat efter min mening, og passer godt til din kat Lene  ;)
Mange hilsner Lene :-)

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #37 Dato: 27 December , 2009, 20:30 »
Okay må bestemme mig.

Og det blev til Mischa, tak til  alle som har kommet med forslag. Jeg har prøvet alle de indkomne forslag og Mischa var det navn hun reagerede mest på /o

@Wanda
Det var da nogle fæle navne dine misser hedder på papiret.  /d

ps denne tråd burde nok flyttes til Andre dyr. Pft.
« Senest Redigeret: 27 December , 2009, 20:31 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #38 Dato: 27 December , 2009, 20:38 »

@Wanda
Det var da nogle fæle navne dine misser hedder på papiret.  /d

JEps, har også hentet dem på et DB internat, Jeg tror de har lidt af meget lavt selvværd og er blevet mobbet i klassen med de navne ;)
Men sådan er det jo ofte med stamtavlenavne, det skal sq lyde så smart, og ingen bliver som regel kaldt for det aligevel :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #39 Dato: 27 December , 2009, 20:54 »
Jeg stemmer for at Bjørn skal være Gudmor så.... Vil altså vildt gerne se ham i Kjole og med puddelparyk ;)
Be om. :)

Bjørn, jeg har kjolen til dig (sort og hvid) en puddelparyk skulle være let nok at finde her op til nytår.
Nu mangler vi bare en dato fra lene!!!
Hilsen
Peter

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #40 Dato: 27 December , 2009, 20:58 »
Desværre Peter, sort og hvid er ikke lige mig, jeg gør mig bedst ud i stor-blomstret.... (og måske lidt (h)vid)  8)

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #41 Dato: 27 December , 2009, 21:03 »
Bjørn, til min kjole hører ellers høj hat og let brandert. Så kan du jo tage noget storblomstret undertøj på istedet.
Hilsen
Peter

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #42 Dato: 27 December , 2009, 21:09 »
Ja se så begynder det at smage af lidt  ;D der skal heller ikke bruges højhælede til, jeg har så svært ved at finde dem i str. 49  :-\

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #43 Dato: 27 December , 2009, 21:11 »
Altså Bjørn, du har bare at troppe op i Bedste Fru Hyacint stil... plissé og blonder, mindre kan ikke gøre det :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #44 Dato: 27 December , 2009, 21:13 »
Bjørn, ingen høje hæle! Dåb har noget med vand at gøre. Du låner Lene's vaders
Hilsen
Peter