Hej Alle
Ja, det er desværre rigtigt.
Jeg kom ud for at se til mine høns og hane søndag morgen. Til min store skræk var der smidt rottegift ind i hønsegården. (er placeret op til skel, som støder op til en sti).
Har dog mine anelser ang. gerningsmænd, da der jo tidligere har været klager pga hanen. Klagerne over hanen har både været forbi kommunen og politiet, uden at de har gjort noget. Derfor tror jeg, at man i afmagt over situationen tager sagen i egen hånd og dermed udøver selvtægt. (For hund der gør, og kat som skider i naboens sandkasse, det må man godt ha)
Men jeg undre mig over rottegiften... Det er stearinagtigt, og det ligner at det har været en klods, som er blevet hakket med en kniv, samtidig kan jeg konstaterer at der er små BLYKUGLER i giften!!!!!!!!!!!!!!
Er der nogen som kender til blykugler i rottegift???, eller er det blot en ekstra ingrediens som gerningsmanden har tilført for at få en mere virkningsfuld coctail???
Jeg er da lykkelig for at jeg opdagede rottegiften og fik det fjernet, inden der blev spist op.
Men hvad med de blykugler, som hønsene også har fået???. Jeg regner med at blykuglernes formål er at havne i kråsen og forårsage blyforgiftning. Og hvem ved måske har de igennem lang tid modtaget en håndfuld blykugler, som supplement til småsten til kråsen.
Det skræmmer mig at der findes mennesker, som oven i købet selv har kæledyr, som vil udsætte andres kæledyr for sådan en omgang.
Jeg har naturligvis ringet til politiet og anmeldt det.....De antager det blot som HÆRVÆRK !!!!
Jeg må indrømme at det i min verden tangerer som lidt mere. For tænk hvis jeg ikke havde opdaget rottegiften og blykuglerne..... så havde jeg naturligvis stadig spist EGNE ÆG. Og derigennem sandsynligvis ha pådraget mig selv og min 3 årige søn forgiftning af gift og bly. (jo, jeg ved godt at hønsene muligvis først ville dø af rottegiften, men hvad nu, hvis hønsene har fået blykugler gennem lang tid (kastet over hegnet), så har æggene nu en høj koncentration af bly.
Jeg regner ikke med at spise egne æg/høns, da jeg jo ikke kender forgiftningens omfang.
Men er der nogen STEDER ELLER METODER hvor man kan få testet æg eller høns for forgiftninger?

NB. Alle høns og hane lever stadig, efter de alle har gennemgået en K-vitamin kur.
På forhand tak
God Jul og Godt Nytår
//RVH