JEg er (endnu) ikke medlem af DfFR men er medlem af Vejle lokal klubben. Den er også præget af en flok ældre mænd (dog uden cigarer

) MEN for søren da en flok skønne ældre mænd
Jeg har ikke været specielt aktiv i foreningen endnu, men deltog for færste gang på ders vinterudstilling i november, dog ikke med høns, men med æg

Og sikke en modtagelse. Og mange var henne og tilkendegive at de glædede sig til at se maranerne på næste udstilling, at det var dejligt at se et nyt medlem, og mange kom for at få en sludder for en sladder. Nu er Vejle faktisk ikke den klub der ligger geografisk tættest på mig, men fordi kasseren er nabo til mine bedsteforældre og en masse halløj så var det jo ham der "hvervede" mig på bedste vis.
Jeg har faktisk en ide om at jeg vil igang med at gøre lidt aktivt i klubben, og især for de unge som jo er yderst vigtige da de er dem der åbner øjne for andre unge og derved øger interessen.
På udstillingen var der så vidt jeg ved en enkelt junior udstiller, på 7 eller 8 år, jeg er af den overbevisning at i hans tilfælde har forældrene nok en del af æren, men om blot et par år, så bliver han mere selvstændig tænkende og handlende, og så er det at det store arbejde i at bevare hans interesse kommer. OG her er vi altså nød til at yde en indsats, nutidens unge er vandt til at blive serviceret i hoved og r.. og sådan er det bare, de er opvokset med at de nemt kan søge informationer, og hvis ikke det er interessant nok, så er de kun et enkelt klik fra at være tabt.
Så jeg appelerer også til at vi gør vores foreninger mere ungdomsattraktve. For deres interesse har alle muligheder for at få en god grobund, netop med den massive erfaringsgrundlag der er i vore gamle cigarmænd.
JEg regner med at melde mig ind i DfFR efter nytår (satser på at få det i julegave faktisk

) Og hvis nogen herfra er interesseret i at hjælpe med at gøre en lille indsats (og gerne nogle af vores unge medlemmer) så syntes jeg vi skal slå os sammen og se hvad vi kan finde ud af i fællesskab

Måske vi kan lokke Finn til at lave en Ungdoms overskrift på forum hvor vi kan samle ideer og informationer.

Vi kan jo starte med at sende en personlig besked til de 20 unge medlemmer vi har, og høre hvad de efterlyser i en forening.
Nogen der vil være med?