Hej, jeg ved ikke lige hvor det indlæg hører til under - men det ryger lige ind her..
Det er 2. gang i denne her uge at jeg oplever at man i en folkeskole klasse udruger kyllinger.
Er det normalt at man gør dette i folkeskolen???
Det var min genbo som havde fået en lille kylling som uforpligtende indflyttergave, som skulle have været brugt til slangefoder efter udrugningen, men så kunne de ikke nænne det. Det skal lige siges at det ikke er min genbo som rugede den ud, men en af hendes bekendte - og så endte den ene lille kylling hos hende. Hun kom så over til mig - og vi fik efterlyst nogle flere kyller, så den har fået et godt hjem sammen med nogle jævnaldrende kyller hos hende nu

Men men men jeg undrer mig rigtig meget! Forstår slet ikke hvad de unge lærer af sådan en udrugning med henblik på slangefoder!! Og så på denne her årstid!! de legede jo lidt med denne lille kylles liv... og den havde været så ensom
Hvad er der i vejen med en godt bondegårdsbesøg med klassen og så se en skruk og evt. en skruk med kyller. DET må da være noget ved at se - og ikke sådan en meningsløs udrugning, og så det jeg vil kalde mishandling af en kylle, og så i folkeskolen! For anden gang i denne her uge uafhængigt af hinanden
Jeg synes det er yderst usmageligt, og undrer mig meget over at lærere i skolen foretager sig det og er så uvidende om kyllinger/høns.
Vigge - der brokker sig en smule..