Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: min høne er syg  (Læst 18906 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
Sv: min høne er syg
« Svar #15 Dato: 15 December , 2009, 19:25 »
Når du så alligevel har den inde, i en kasse, så prøv at kigge på de "klatter" der evt. kommer. Er de faste eller er det noget tyndt "sjap"?

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Piaogpeter

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 15 December , 2009, 20:06 »
Hej igen... nu har været på apoteket og købe engangs sprøjter og har sprøjtet mad olie i både mund og i rumpen og så er afføringen jo blevet meget tynd, men forinden havde den også lagt noget afføring som var almindelig fast. Hun spiser rucola salat og har spist et enkelt stykke artiskok i olie... mhp at smøre men der er overhovedet ingen bedring. Og hun kan ikke gå men trækker over til siden. Øv hvorfor kan hun ikke bare lægge det æg og blive frisk igen. jeg venter til i morgen og så må jeg få hende aflivet. Håber bare hun kommer sig omend jeg ikke tror det .Tak for alle henvendelser.
p.s Hun er varm på fjerdragten. Jeg har skruet op for gulvvarmen men hun vil ikke drikke så hun får nok ikke det hun skal have.
Hilsen Pia

Offline Jake

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 15 December , 2009, 21:54 »
Håber, hun bliver frisk... Men hun vil ikke live op før ægget er ude, så du vil ikke kunne se en bedring inden da. Til gengæld bliver hun hurtigt godt tilpas efter. Det kan blot dreje sig om minutter  :) Vil du ikke aflive hende, så er det sidste, du kan gøre nu, at få dyrlægen til at fjerne ægget. God bedring med hende.  *k *t
Life is NOT like a box of chocolates!

Life is like a jar of Jalopenos...

What you do today, might burn your ass tomorrow!..  /s  <C <S

Offline Tina Taomina

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 15 December , 2009, 21:55 »
Årh, hvor jeg føler med dig og pyllegokken. Jeg *k
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle

Offline Piaogpeter

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 16 December , 2009, 08:57 »
Hmm.... høne var ikke sovet ind i nat men merer vågen end i går eller også er det ønske tænkning. Vil give hende lidt olie igen bagtil. Det kan ihvertfald ikke skade, vil jeg mene. Har masseret og knuppet og forsøgt at massere ægget ud men uden held. Ser dagen af i dag, da hun ikke virker forpint. Men det skal snart ændre sig.

Offline Jake

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 16 December , 2009, 10:52 »
Kan du mærke ægget?.. Hvor langt nede er det i fald? Fortsat god bedring med hende *k

Offline Piaogpeter

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 16 December , 2009, 17:36 »
Snøft.... mistede min høne her i eftermiddag. Var hos dyrlæge i Skibby... sådan ca 38 km fra mit hjem. De følte og mærkede, begge læger og til sidst kom en klat ud af ubestemmelig art. De ville røntgen fotografere, men mente bestemt ikke der var noget æg, overhovedet. Kiggede hende grundigt efter og fandt at hun var fuldkommen afpillet ved brystbenet hvor knogler stak frem og havde overhovedet ingen sul.

Dette fandt lægen en anden begrundelse for... at hun muligvis havde en svulst ved æggelederen. Hun sov stille ind ved en sprøjte og dyrlægen obducerede hende med det samme. Det viste sig at hun havde to kæmpe svulster, en på hver æggeleder og den ene var på vej ind i bughulen. Det har bevirket at hun har set stor ud umiddelbart men fortil var hun skind og ben. Hun havde ikke kunne tage næring til sig og er langsomt blevet svagere. Svulsterne har været på størrelse med kæmpeæg, for jeg kunne mærke dem når jeg trykkede.
Det er trist når man nu er så glad for dyr, og jeg er så ærgelig over at jeg ikke har set det noget før.
Vi har boet her i 2 måneder og jeg ville ønske jeg havde vidst vi skulle arve hønsene, så jeg var mere forberedt på de små æggeberigende ladies.
Nuvel... tusinde tak for jeres medfølelses og gode råd. Nu lider hun ihvertfald ikke mere.
Knus og glædelig jul til jer ...alle som én.

p.s. Nu må jeg bruge jeres hjemmeside til at lære noget om hønse ernærring og D3 vitamin samt hønsehus og hønsegård. 

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #22 Dato: 16 December , 2009, 17:56 »
Godt du fik den stakkels høne aflivet. Selv om du har haft en lidt trist start på dit hønseliv, så kan vi jo alle læse os til at du er blevet glad for dine dyr, og at du behandler dem godt, så jeg vil bare ønske jer held og lykke med hønsene og jeres nye liv fremover.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 16 December , 2009, 18:04 »
Årrhh , det er hård læsning , men samtidig meget informativt - tak for det !
Det er ikke nogen trøst vi altid vil miste fjerkræ pga sygdom , trafikken , mikkel ræv oma muligheder - det er lige trist hver gang.
Personligt er jeg ikke vild med at skrive om mine tab , så tak for det mod i udviser ( andre også - selvfølgelig ).
Så velkommen her - trods den svære start ....
hanegalgak
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Jake

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 16 December , 2009, 18:20 »
Du skal have stor ros for, at du valgte at lade hende undersøge!.. At det var svulster, var ikke til at vide. Du gjorde, hvad du kunne.  *b

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 16 December , 2009, 18:49 »
Nemlig!
Du ku' ikke vide det og du ku' ikke gøre for det, men du undersøgte sagen grundigt og ordentligt og gjorde det, der skulle gøres. Så altså: Du er en god og samvittighedsfuld hønseejer!
Håber, vi kommer til at høre lykkeligere historier fra din hønsegård senere :)

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 16 December , 2009, 19:35 »
Kan kun give de andre ret: Du gjorde hvad du kunne for din lille høne.
Svulster kan man jo ikke se med det blotte øje, hverken på dyr eller mennesker, så du må ikke bebrejde dig selv.
Håber også på lykkeligere og sjove historier fra din hønsegård på et andet tidspunkt  ;)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #27 Dato: 16 December , 2009, 19:37 »
Altså også, Pia, sikke noget, *t til dig og held og lykke med dine andre høns. Vi er i hvert fald glade for at du er her på forum nu, for du er en rigtig hønemor  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tina Taomina

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 16 December , 2009, 20:22 »
Jeg er lige trådt ind af døren og iler straks til pc'en for at læse om det ikke nok var blevet bedre med din arme høne. Ak ak sikken læsning.

Du har gjort et fint og kærligt arbejde for at lindre den arme høne for sygdom. Desværre var der ikke noget at gøre - det var alligevel for hårde odds. Din høne har nu fået det privilegie, som dyr men ikke mennesker har glæde af, nemlig at blive udfriet fra smerte hurtigt og i professionelle hænder.

Det må have været en hård tid for Jer. Held og lykke fremover.  *t
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #29 Dato: 16 December , 2009, 20:46 »
En træls men god afslutning på et godt liv.Du gjorde hvad du kunne, og slutteligt hjalp du hende fra flere smerter.
Du er en god hønsepasser <M
 !mc
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk