Først tusind tak for jeres velkomst og hjælpsomhed her på forum.
Specielt tak til Vigge, som skaffede mig kontakt med hendes, iøvrigt rigtig søde veninde.
Som jeg købte 4 hønsedamer til min ensomme hane. Racen... det er vist bare nogle gode gadekryds eller hvad man kalder det inden for hønseverden.
Han er lykkelig nu han strutter simpelthen af glæde, fandt også ud af han kunne gale... hvilket min nabo ikke er begejstret over

Dog overdøver han jo ikke hendes to, konstant gøende hunde, men vi må se tiden an, hvis han galer alt for meget, må han i skoven med nogle damer.
I går da vi skulle lukke dem ind i drivhuset, blev den ene høne så bange at hun tog flugten. Her sidst på eftermiddagen, fandt vi hende på en skrænt, med hundens hjælp, blev hun jaget ned i en kolonihave, så vi kunne fange hende. Puha, hun var godt nok stresset, mein sikke hun kunne flyve. Så da vi havde fat i hende, klippede vi hendes vingefjer(efter anvisning på denne side) Så nu håber vi hun bliver her.
Har lavet lys i drivhuset og tænder det kl 15 og slukker det kl 21, er det mon godt nok? Kun den ene høne skulle være klar til at lægge æg, men hun skal nok lige falde til inden der sker noget.
Vi er stadig i planlægningsfasen med bygning af hønsehus, men det kommer. Drivhuset er ikke optimalt på sigt.
Men nu har jeg oprettet billeder, så i kan se min hønsebesætning.