Har sat en stamme sammen af rustfarvede dv. welsumere sammen 1.2, og så kommer der en stamme fra Eskild Pedersen efter LU også 1,2 eller 3.
De sølvfarvede kører også med 1.2 i år - og håber så på det bedste

De orangefarvede dv. skal der hele 4 stammer i gang i år, den variant er der ikke mange der har , og der er rigtig meget rødt/brunt i vingefanget især på hønerne, dette har jeg fået lidt væk af i år. efter at have sat en orange hane på sølvfarvede høner.
I år skal stammerne sættes sammen således: (og det bliver ekstrem spændende at se hvordan det ender når kyllingerne bliver færdige i løbet af 2010)
1 hane (ren, og fra tyskland 2008) den bliver igen sat sammen med 2 sølvfarvede høner, så der med garanti kommer gode høner som i år.
1 blandingshane (mellem S. og O ) sat sammen med 2 rene orangefarvede - den er jeg spændt på hvad der kommer ud af! men satser på gode hoveddele i det mindste

1 ren orange hane (lidt lys i det) sat sammen med 2 blandings høner (S og O) - skulle gerne give gode haner og høner
1 ren orange hane (lidt mørkere end standarten) sat sammen med 2 blandings høner (S og O) - skulle gerne give gode haner.
Jeg håber på det bedste , der er ingen der kender resultatet før LU 2010

det bliver nok endnu sjovere på LU i 2011