hej `mormor`

jeg fik for nogle år siden et råd, som hurtigt viser om der er liv i æggene endnu, først mærk æggene (lidt svært med en sur høne oven på

) hav en skål varmt vand(38,4-6) tag ægget forsigtigt ud og lig det ned i vandet er der liv vil det hurtigt vrikke og vride sig , og så er det bare hurtigt duppe det IKKE gnuppe det tørt og ind under hønen igen med mærket i samme stilling, så er der snart kyllinger .
jeg fik fortalt at nogle gange er skallerne for tørre eller for tykke og at det hjælper at dyppe dem , det skal siges at jeg har gjort det mange gange og aldrig mistet hverken kyllinger eller gæslinger, aaf dem jeg har haft i vand men mistet især gæslinger i rugemaskinen selv om jeg har haft den anbefalede temp. jeg er nysgerrig af natur så jeg har åbnet æggene og "lillingerne" har ligget i hinden som sidder helt stramt på dem og næsten ikke er til at få af liget er der nogen herinde der har et svar på hvoffor det sker når det er samme forældre dyr og de bliver ruget i samme maskine . en amerika sladruger til maks 12 gæse æg eller 24 hønseæg. kh ulla.