Nu har min dværgorpington lille Clara Kluk jo haft kalkben. Og jeg susede jo ud og købte NIX-shampoo som jeg troligt vaskede af hver 3 dag og så en 1-dage med vaseline.
Skete ikke rigtigt så meget... Udover det var smadder hyggeligt sådan at opleve deres nysgerrighed, tillig og også hver sin personlighed, når man sådan søvdrukne tog dem hver og en på samlebånd.. Men egentlig også lidt tidskrævende.. Og der er alligevel lige begrænsinger hvad min gemal vil være med til, hvad angår mine hønseri.. Han bygger, klukker lystigt med m.m.. blot i sit eget tempo.. Og jeg fik jo også mine høns trods tiggen og plagen.. ved han en dag sagde.. Hvis du vil have høns.. så gå ud og kig i haven!! så har du din høne.. Han faldt dog mere og mere for hende med tiden.. Og ja.. I kender jo historien.. Bortset fra vi dog ikke byggede hønsehuset omkring hende.. men hun flyttede selv ind

I starten prøvede jeg med råd herindefra hvad angik de kalkben blot med ganske alm. madolie til en ca 9.95 kr fra Fakta... Og det gav egentlig fine resultater på blot få dage!!
Og så begyndte jeg at bruge det NIX-shampoo--- Men efter ca 14 dage uden videre resultat.. begyndte vi at smørre med madolie ca hver 2 dag, grundet der jo skal 2 til.. Og ja.. blot efter anden dag!!! der begyndte der igen at ske forbedringer!!
Min erfaring siger altså madolie og lidt lystig klukken..
Hvad er jeres bedste erfaring i behandling..
Og ja.. jeg holder mig nok til madolie fremover, nysgerrighed og lidt hyggensnak indtil problemet er løst.. end skrubbe og måske knap så mange morsomligheder for en høne..
Pointen er dog.. prøv først med det "billige" og ret uskadlige som madolie først samt en hyggestund.. det tager ingen tid udover 5 min. og 10 kr til en pensel... end bruge 78 kr på NIX-shampoo.. selv om det dufter dejligt

Men det mår vel alligevel være en fordel det blot tager 5 min max.. end 10-15 min for hønsene.. Selv om det da er dejligt at se de viser tillid, og er nysgerrige, trods man har trukket dem ud af skønhedssøvnen