Der er nogle, der mener, at problemet er forårsaget af at den konkrete høne har pillet sig selv/hakket en anden høne i et slagsmål, og så har fået en dråbe (velsmagende) blod med. Lidt samme problem, som hvis en høne får smag for at hakke egne og andres æg
Jeg har kun erfaring fra i alt 7 Isa Warren, men den er overmåde negativ. De plukkede sig selv og andre, og den tillid, andre tillægger Isa Warren, har jeg kun oplevet som et tvungent biprodukt forårsaget af en allestedsnærværende sult (en nødvendig konsekvens, hvis man som en sådan lille høne skal lægge så store æg hver eneste dag).
Det skal siges, at vores høns har fri adgang til en grund på 4700 m2, de får hel havre, og et pust antiutøj engang imellem, så det var hverken foder, kedsomhed eller utøj, der forårsagede fjerpilningen.
Vi har også haft problemer med enkeltindivider af vores orpington'er, men aldrig så massivt som med Isa Warren.
Bemærk! Dette er ikke et angreb på "industrihøns", bare en beskrivelse af den oplevelse, jeg har haft med et meget begrænset antal høns af "industrirace".
Håber du finder en løsning, prøv evt. at købe noget af det der ildelugtende salve/spray, man kan komme på det angrebne sted, det vil måske hjælpe?