hi hi hvad skal jeg fortælle.. at jeg er på sporet?, vi bor på en kvæggård, så vi har eget oksekød, så har vi en del høns, som jeg er ved at ville lave en del flere af, også lidt til at sælge til naboerne, der ikke vil gnaske industri kyllinger.
jeg vil have kalkuner til næste år, har haft får og geder men de larmede for meget i den stald de stod, men lur mig om ikke der kommer nye en dag, vi havde 2-3grise og kalkuner hver sommer,som blev slagtet og vi fik lavet en masse lækkert pållæg, grise kan varmt anbefales de er så sjove at se på, og kan blive ganske tamme, ja og de ligger godt i fryseren. der skal dog registreres en del bare for et par grise, og det tager lidt af overskudet.
så er der grønsager til hele året, så jeg kun behøver at købe i det tidlige forår, vi lever meget efter årstidens grønt.
og helst økologisk (det er nu kun mig der går op i det)
vi har en del bær buske, og i år er det plantet ½ha med frugttræer af gamle sorter, der bliver syltet og frosstet en del, jeg maler mit eget mel, og laver alt "hvidt brød" selv spelt rug ølandshvede osv, hver anden dag. jeg har heste men ikke til at trække en plov, det har vi maskiner til.
nu skal det så siges at vi fik et barn for et par år siden, og mit bækken er i udu og jeg venter mig igen så derfor er selvforsyningsgraden ret lav pt, men brød grønt høns og lidt forskelligt bliver det til, og dyrene kommer helt sikkert også igen, jeg har en lille drøm om at lave noget lidt større med høns til restaurenter, men trækker den i langdrag. måske det skulle blive til gårdbutik istedet for.
håber det var det svar du ønskede