Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hønsehus til ingen penge?  (Læst 16432 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Hønsehus til ingen penge?
« Dato: 31 Oktober , 2009, 22:51 »
Kom så frem med det, hvilke materialer kan man få til ingen eller meget lidt penge?
Man kan selvfølgelig bruge paller, og kigge efter materialer i dba og gul og gratis. Hvad ellers er der nogle kreative mennesker på forum?
Nu tilbage som Johanne Schiødt

sussie

• Gæst
Sv: Hønsehus til ingen penge?
« Svar #1 Dato: 31 Oktober , 2009, 22:58 »
Brugte vinduer og brugte døre kan bruges.

Jeg så på den amerikanske link der er med hønsehuse, der brugte mange stængerne fra havetelte som skelet til hønsegårde.

Tagplader kan man da også finde til en pæn pris.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #2 Dato: 31 Oktober , 2009, 23:02 »
campingvogne :) De har mange kvaliteter.... de er hævet over jorden, rimelig tætte og med masser af lys indfald...(og ofte indlagt strøm)
De er godtnok ikke altid kønne, men jeg har set nogen som har malet deres i skønne farver, eller camofarve for at skjule den lidt. Så en engang der var malet med bindingsværk og døren lignede en trædør og med blomster kasser ... den var vildt sød :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 31 Oktober , 2009, 23:02 »
Sæt en seddel op i din lokale brugs eller lign. Ufattelig mange har egnede ting stående de bare ikk gider flytte.

jeg har fundet meget blot ved mund til mund metoden blandt venner og bekendte. Mange er slet ikke klar over at andre kan have glæde af det de bare synes er skrammel.

Jeg skal selv ha´hængt en seddel op ....utroligt så meget der findes inden for kort afstand ....man skal bare lige gøre opmærksom på man kan bruge det.

Med venlig hilsen Søs

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 31 Oktober , 2009, 23:04 »
Wanda ..hehe ...glæder mig til jeg langt om længe får min campingvogn.

Ulempen ved disse er at de ofte ikke kan køre...derfor jeg ikke har fået flyttet min endnu. Men det skal snart ske ...har en drøm om at få den muselmalet  :D
Med venlig hilsen Søs

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #5 Dato: 31 Oktober , 2009, 23:12 »
Ok min kunne godt køre, faktisk kom den med de originale sorte nummerplader og det hele :)
(jeg kan godt muselmale hvis det er..... har lavet en musel i mit køkken)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 31 Oktober , 2009, 23:16 »
Weeee Wanda..... jævnfør anden tråd hvor vi snakker overnatning ...nu nærmer vi os da noget der ligner en arbejdswekend hva´ :D

Min kan også køre...spørgsmålet er bare hvor langt ? Så den kører først den dag vi har fundet egnede reservehjul til at have med på turen  ;)
Med venlig hilsen Søs

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #7 Dato: 01 November , 2009, 09:57 »
Sussie hønsegårde af telt pæle? Det kræver vist et billede? ;D
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Eva

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 01 November , 2009, 18:46 »
Der er også mange der vil blive glade for at komme af med deres legehus, når børnene ikke gider det mere. De er godt nok lidt lave. Men hvorfor ikke sætte et legehus på pæle--- så kan hønsene have et tørt sted under huset.
Bare lige en strø tanke
Venlig hilsen
Eva

Offline Jørgen Hansen

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 01 November , 2009, 19:38 »
Du har ret "kylling", F.eks har vi et legehus til fri afhentning. 1.5 x 2.5 og ca 1.5 m højt.  Bygget a´ 3x3 imp. bjælker, beklædt med 12 mm plader. Men der ikke nogen som vil ha det.  Må nok brænde det!!!

Mvh    Jørgen

Offline Vigge

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 01 November , 2009, 20:22 »
Hihi jeg er igang med nyt projekt hønsehus, lige opad mit "drivhus" (tidl. udestue) - vupti og der er vinduer i det, og bygger 3 sider mere til i træ - og bunden i trygimregnerede bjælker (3 m bjælke til 60 ,-). Jeg laver det skrå og dækker med tagpap (ca. 200,-) ;) og maler det hele sort til sidst så det passer sammen med det andet - er selv meget spændt på projektet. Regner med det blir 4 kvm, det skal kun bo nogle stykker i  ;) Så jeg kommer nok ikk over de 300 kr, da jeg har noget overskudstræ herhjemme fra vores nye terasse af  :D

Jeg sparer så vinduerne og en hel side af hønsegården ved at bygge den opad "drivhuset".

Vi fik også lige støbt stolper til den nye hønsegård idag  ;) den koster 2 stolper (120 ,-) og hegn (600 ,-). Det hele bliver i vores have hvor der i forvejen er lagt fliser..

Så ca. 1000 ,- (plus maling) for "nyt" hønse hus og hønsegård - men jeg skal også kun have en 4 høner og en enkelt hane der  ;)

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #11 Dato: 01 November , 2009, 21:28 »
Til 'ingen penge' bliver måske svært.
Men en god ide til at få kvalitet til relativt små penge.
Tag en snak med den nærmeste tekniske skole og hør om de ikke kunne tænke sig at lave et 'hønse/legehus' til næste 'svendeprøve'.
Det vil da normalt være muligt at få en aftale om at købe til materialepris + transport, af det færdige hus.
Jeg fik et legehus på den måde da mine børn var små. Vil tro det har været til ca 1/3 af normal pris og så tilmed i en væsentlig bedre kvalitet.
Lidt leveringstid skal påregnes.
Mvh
Erik Andersen

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 01 November , 2009, 22:12 »
Ja - til : " ingen penge " .. bliver et hønseri svært , jeg har bygget mit billy willy , værste hurdle var tråd/net og trykimprægneret træ - så der har jeg gået den trange vej til jem og fusk og harald godt nok. Hvorimod træplader , fliser , maling , elhegn oma har været brugt og gratis eller brugt og billigt.
Campingvognen lyder super billigt , som soveværelse , men : løbegården ? Det bliver svært , specielt hvis det også skal være til at holde ud at se på  :D
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

sussie

• Gæst
« Svar #13 Dato: 01 November , 2009, 22:15 »
Se så

sussie

• Gæst
« Svar #14 Dato: 01 November , 2009, 22:29 »
Jeg fik et brugt legehus, meeeen det var ikke sådan lige..nej for det var et der havde stået i en børnehave,ja og såååååh vejede det ligesom et par hundrede kilo. En almindelig trailer kunne ikke gøre det, nej jeg måtte låne kærestens bos trailer til at transportere, legehuset blev læsset med en gummiged.
Men så kom det store shov da den skulle af igen, hmmmm ingen gummiged, ja så hmm så binder man den da bare fast i et træ og kører bilen og traileren væk...
BRUUUUMMMMMM hjulene på bilen kører rundt og rundt, men trailer kommer ingen vejne.
FY føj hele bilen er lige pludselig fyldt med røg åh for den antispindet er det måske det eller er kammaratens bil ved at stå af.
Nå bilen bliver opgivet og 4 mænd, 3 børn og 2 damer finder stolper til at lægge under legehus så det ruller bedre af PLOING så røg båndet der var firet omkring træet og huset.
En halv times arbejde mere og alle mand var lettede over at se huset stå på jorden.....
Men der er langt til et færdigt hønsehus, der mangler bund og der mangler glas i vinduer der mangler vindskeder og der  mangler dør, der mangler gård og hvordan jeg får den op over jorden kan jeg kun drømme om, men det kostede mig kun " 2 flasker rødvin og masse hjælp fra venner " /o