Sidste år troede jeg at det var pga foderet da det var noget skodfoder med biller,kattelort og diverse i og vi brugte byg men så fik vi fat i noget nyt foder og det blev bedre. i år sådan set det samme, enten er det foder der har hjulpet eller det er virkon s der har stoppet udbrudet. Dem der var hårdest ramt sidder stadig og hænger, men de andre er jo friske igen

Førkølelsen er væk men har stadig øjenbetændelsen.
Jeg prøver lige om jeg kan indsætte noget.
Det ku jeg ikke finde ud af, men går man ind i venstre søjle under spiret korn og frø står der om A og E vitamin mangel og det tyder det meget på her.
Grunden til at træk måske kan bære skylden er at da det blæste sådan stod det ind af deres låger.
Nu jeg tænker tilbage, har der været lidt forkølelse hen af vejen men ikke noget alvorligt. Er virkelig overbevidst om at jeg må følge Mikkels råd om roba-b og levertran, sommeren har nok bare hjulpet en del på dem og jeg har jo givet en del spireblanding men det er jeg kommet lidt fra de sidste par mdr.
Tror ikke at det er så alvorlig en sygdom som først troet, men det er jo klart at hvis de mangler nogen vitaminer kommer de jo ikke bare sådan ovenpå igen.
Jeg må nok tilstå at jeg ikke er glad for at få en dyrlæge indblandet, hvis nu at de ikke kan finde noget, så er det jo mange penge. Det er jo et stykke tid siden at der er nogen døde og smittet, Så sygdommen breder sig ikke mere.
Jeg er forvirret, hvad skal jeg og hvad skal jeg ikke.

Men tak skal i have alle sammen.

Jeg vender tilbage senere med en opdatering.