Jeg har ruget æg ud flere gange i rugemaskine, og har erfaringer med at sætte dem sammen med de andre høns i hønsegården, når de har nået en vis alder og er varmefri.
Nu har jeg for første gang vovet mig ud at lægge 4 æg under min silkehøne, da hun blev skruk forrige weekend.
Jeg har i den forbindelse nogle spørgsmål, som jeg sikkert kunne søge på herinde i dette dejlige forum, men syntes langt fra min søge funktion fungere, så tillader mig at høre om ikke en eller 2 har lyst til at hjælpe mig.

1. Skal min skrukhøne have bestemt foder mens hun ligger på æg og lige efter æggene er klækket? Hun har adgang til æglægningspiller og hvede.
2. Har læst flere gange herinde at nogen isolere deres skruk og sidenhen de små kyllinger sammen med hønemor,
skal man det eller kan de fra starten af gå frit rundt blandt de andre i hønsegården?
3. Jeg forventer æggene klækker søndag den 18 oktober, så er her jo koldt, kan hun holde sine kyllinger varme, eller skal jeg sætte min varmelampe op inde i huset så hun kan få aflastning der?
Hmm det var vist det for denne gang, kan jo tænkes jeg har flere spg jo tættere på udklækningen jeg kommer.

På forhånd tak for hjælpen