Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Det er ren lykke... Nu med billeder i #11-13  (Læst 3936 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
Det er ren lykke... Nu med billeder i #11-13
« Dato: 08 Oktober , 2009, 18:08 »
Jeg er simpelthen så glad i disse dage! Så glad, at jeg er nødt til at prale lidt   ;D

For det første så fandt jeg en rigtig god "korn-pusher" den anden dag. Jeg havde egentlig fået en pris på 80 kr. pr. 100 kg. men sagde at jeg gerne ville give 100 kr. for 100 kg. (Man vil jo gerne kunne komme igen...) Jeg mødte op med en hundrekroneseddel og tre kornsække og så fyldte han ellers op. Da jeg vejede det hjemme kom jeg frem ti lat der var ca. 102 kg. - sikke et øjemål! Og fantastisk endelig at have fundet en landmand med korn på lager.

For det andet har min søster så mange nedfaldsæbler, at jeg har grønt nok til det meste af vinteren.  /o

For det tredie fik jeg 5 dejlige kyllinger i går  <: (tror desværre ikke de sidste 5 æg klækker...) - men 5 er da også skønt!

Så i dag lavede jeg lige et stort skrukbur til at sætte ned over redekassen inde i hønsehuset, så de små og deres mor kan være i fred for de store i den næste tid - totalt overskudsagtigt!  *o

Jeg har det SÅ fedt!     ;D ;D ;D

« Senest Redigeret: 09 Oktober , 2009, 20:01 Fra mortends »
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

hoejberg

• Gæst
Sv: Det er ren lykke...
« Svar #1 Dato: 08 Oktober , 2009, 18:41 »
Lyder som en dejlig stime at være inde i ;D

Offline mortends

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 08 Oktober , 2009, 19:07 »
Lyder som en dejlig stime at være inde i ;D

Jep! Og ikke for at træde i det, men jeg glemte faktisk noget!

- Jeg har fået timer på lyset i hønsehuset...
- Der er en der har reageret på min annonce og er interesseret i at købe min tyr...
- Min kones slankekur kører perfekt - 8 kg. på 8 uger...

OG jeg har ferie i næste uge - livet bliver simpelthen bare ikke bedre lige nu!   /o
Mvh. Morten

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #3 Dato: 08 Oktober , 2009, 19:42 »
Tillykke med alle de fede ting der er sket for dig!! *p

Så i dag lavede jeg lige et stort skrukbur til at sætte ned over redekassen inde i hønsehuset, så de små og deres mor kan være i fred for de store i den næste tid - totalt overskudsagtigt!  *o

Billeder, tak!!! ;D ;D ;D

Offline mortends

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 08 Oktober , 2009, 20:50 »

Nå ja - det glemte jeg fordi fruen i huset kom hjem lige da jeg var færdig med at bygge - og så var jeg jo nødt til at gå ind og lave aftensmad til hende...

Jeg tager billeder i morgen eller i løbet af weekenden!
Mvh. Morten

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 08 Oktober , 2009, 20:54 »
Hvor bliver man dog bare glad over at læse sådan en tråd *y
Tillykke med det hele  <M
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #6 Dato: 08 Oktober , 2009, 21:04 »
Du bør nok spille med i lotto i weekenden. Det lyder som du ikke har en chance for at undgå at vinde i øjeblikket, sådan som lykkens gudinde tilsmiler dig.

Stort tillykke med det hele. :D

Lige et spørgsmål - hvorfor et skrukbur?

Jeg fik selv 3 kyllinger for nogle uger siden. Udruget i hønsehuset. Og de har gået fint sammen med deres mor blandt alle de andre høns, både i hønsehuset og i hønsegården. Overhovedet ingen problemer.
Mvh
Erik Andersen

Offline mortends

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 08 Oktober , 2009, 21:30 »
Du bør nok spille med i lotto i weekenden. Det lyder som du ikke har en chance for at undgå at vinde i øjeblikket, sådan som lykkens gudinde tilsmiler dig.

Stort tillykke med det hele. :D

Lige et spørgsmål - hvorfor et skrukbur?

Jeg fik selv 3 kyllinger for nogle uger siden. Udruget i hønsehuset. Og de har gået fint sammen med deres mor blandt alle de andre høns, både i hønsehuset og i hønsegården. Overhovedet ingen problemer.

Ja hvorfor et skrukbur? Det spurgte jeg også mig selv om mens jeg byggede det...

Sidste gang jeg havde kyllinger lod jeg dem gå frit i hønsehuset sammen med de andre, men jeg irriterede mig ret meget over at de store åd meget af startfoderet - og jeg prøvede alle mulige kneb for at gemme det væk så kun kyllingerne kunne komme til det, men uden held. Det er nok den største grund til det. Og så byggede jeg det vel egentlig også bare fordi jeg havde lyst...  ;D

Næste gang jeg har en skruk tror jeg i øvrigt at jeg vil sætte buret over hende ret tidligt i forløbet - så slipper jeg også for at se efter uautoriserede æg i reden.
Mvh. Morten

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #8 Dato: 08 Oktober , 2009, 21:43 »
OK. Noteret.

Nu kører der to tråde der ligner hinanden lidt (Den anden tråd er : Hvad gør jeg når mine æg ....) så med fare for at gentage mig selv.

Giv startfoderet i en separat skål, små portioner, og placer denne skål tæt på skrukken. Det har jeg gjort med stor succes. Skrukken viser kyllingerne hvad de skal og holder samtidig de andre høns på afstand til kyllingerne har fået noget at spise.
Mvh
Erik Andersen

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 09 Oktober , 2009, 16:40 »
Hvor er det her en dejlig tråd, Morten.
Jeg sad lige og havde lidt fredags ondt af mig selv, og nu er jeg glad, for du fik lige mindet mig om, hvor meget der er at være glad for!

Offline mortends

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 09 Oktober , 2009, 16:49 »
OK. Noteret.

Nu kører der to tråde der ligner hinanden lidt (Den anden tråd er : Hvad gør jeg når mine æg ....) så med fare for at gentage mig selv.

Giv startfoderet i en separat skål, små portioner, og placer denne skål tæt på skrukken. Det har jeg gjort med stor succes. Skrukken viser kyllingerne hvad de skal og holder samtidig de andre høns på afstand til kyllingerne har fået noget at spise.

Den med startfoderet i en seperat skål fungerede ikke særlig godt for mig - måske fordi mine Plymo'er er lidt grådige...
Mvh. Morten

Offline mortends

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 09 Oktober , 2009, 16:55 »

Så kom der billeder af skrukburet og min læafskærmning på hønsegården. Jeg lægger også billederne i mit galleri.

Skrukburet er lavet uden bund, så det bare sættes ned over reden. "Låget" kan enten vippes op eller tages helt af.

Læafskærmningen rundt om hønsegården er noget meget kraftigt plastic, som de forige ejere af huset har ladet stå. Der er en kæmpe rulle og jeg vidste ikke helt hvad jeg skulle bruge det til da vi flyttede ind - godt jeg gemte det!
Mvh. Morten

Offline mortends

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 09 Oktober , 2009, 16:56 »
Flere billeder...
Mvh. Morten

Offline mortends

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 09 Oktober , 2009, 16:57 »
og de sidste to...
Mvh. Morten

Offline mortends

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 09 Oktober , 2009, 16:58 »
Hvor er det her en dejlig tråd, Morten.
Jeg sad lige og havde lidt fredags ondt af mig selv, og nu er jeg glad, for du fik lige mindet mig om, hvor meget der er at være glad for!

Det er bare SÅ vigtigt at kunne se de små ting! Jeg er glad for at jeg kunne hjælpe!!! 
Mvh. Morten