For det første - hvis du mangler viden om høns - så er du kommet til det rigtige sted! Du er allerede godt hjulpet ved at have fundet ind til alle de hønsekyndige herinde! det hjalp i hvert fald mig enormt meget for et lille års tid siden, da jeg selv startede i hønseriet!!!

Angående blanding af racer, så betyder det ikke noget, med mindre du vil udstille... (selvom jeg personligt foretrækker renracede dyr fremfor krydsninger - spørg mig ikke hvorfor, men måske fordi jeg synes man kan regne lidt mere med raceegenskaberne så...)
Angående race - så tror jeg at du vil opleve at alle herinde vil anbefale den, eller de racer de selv har

- Jeg synes du du skal have nogle af mine Plymouth Rocker - de er super omgængelige, store og kødfulde og læger mange æg. (i øvrigt har jeg lige fået kyllinger i dag!)
Fodring er egentlig ret let - læs i leksikonet og sørg for at spørge hos den du ender med at købe høns af.
Og hvor køber man så høns? DBA og lignende kan være godt nok, men nu du er herinde, hvorfor så ikke finde en herinde, som du kan besøge, købe glade høns af og få en god hønsesnak med?
Velkommen til hønsenet - det er vanedannende!