Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nye kyllinger  (Læst 1980 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Nye kyllinger
« Dato: 19 ſeptember , 2009, 22:04 »
Det var egentlig ikke meningen at lave kyllinger nu, men min ene gule sussex gik skruk og selv om vi fjernede æggene fra hende dagligt den første uges tid, insisterede hun på at hun skulle have et kuld kyllinger. Hun var imidlertid nu stoppet med at lægge æg, men skrukkede stadig, så af medlidenhed tog vi nogle af de daglige æg som andre høns lagde og lagde under hende. 5 i alt. I dag er 4 æg klækket. Det ene gik et elller andet imidlertid galt med. En kylling var kommet delvist ud men var klemt rimeligt flad og var død.
Men i øjeblikket pipper 3 små gule kyller under mutter skruk. Der er ikke tegn på liv i det 5. æg så måske det er blankt.
Da æggene er tilfældigt indsamlet fra forskellige redekasser bliver det spændende at se hvad det bliver til når de bliver lidt større.
Mvh
Erik Andersen

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Nye kyllinger
« Svar #1 Dato: 19 ſeptember , 2009, 22:28 »
Ej, hvor hyggeligt!!! *h Kommer der ikke billeder? :)

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #2 Dato: 19 ſeptember , 2009, 22:33 »
Indtil videre putter de under mor-skruk. Jeg får dog lov at tage dem op som jeg har lyst til. Såå, måske kan jeg snige mig til et billede i morgen. Det må tiden vise.
Mvh
Erik Andersen

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 19 ſeptember , 2009, 22:39 »
Det lyder godt! :) Så kan det være at du lige kan liste et par billeder af din grand danois med *e De er bare så flotte!!

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #4 Dato: 19 ſeptember , 2009, 22:50 »
Skal se hvad jeg kan gøre i den henseende. Der er et par billeder af min GD allerede i mit galleri (pilegaarden). Desuden er der lidt billeder på 'hundegalleriet.dk' under navnet 'kjartan', som han hedder. Man skal dog være oprettet som bruger for at kunne se billederne.
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #5 Dato: 20 ſeptember , 2009, 16:27 »
Så er der et par billeder.
« Senest Redigeret: 20 ſeptember , 2009, 16:30 Fra pilegaarden »
Mvh
Erik Andersen

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 20 ſeptember , 2009, 16:32 »
Åh altså! *p
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #7 Dato: 20 ſeptember , 2009, 16:33 »
Og et par af min GD, på opfordring.
Mvh
Erik Andersen

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 20 ſeptember , 2009, 21:34 »
Åååårh, jeg glææææder mig bare sådan til jeg selv engang skal prøve at have en skruk med kyllinger *p Nøj, hvor er de søde!!

Og hold da op en flot hund! *h Lader han virkelig høns og kyllinger være? :o

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #9 Dato: 20 ſeptember , 2009, 22:06 »
@Christina
Det kan du også glæde dig til. Jeg har meget bevidst, hver aften når jeg var ovre at lukke af for hønsene, siddet og talt med 'mutter-skruk' og strøget hende blidt over ryggen. Både i går hvor kyllingerne kom ud og i dag har jeg uden problemer kunnet gå hen til hende og få lov at tage kyllingerne op, endda alle 3 (det var hvad det blev til) på en gang uden at hun protesterer eller hakker. Så der er ad flere omgange blevet snakket og nusset med kyllingerne, og de synes ikke skræmte overhovedet. Efter snakke/nusse periode sætter jeg dem blot ned til 'mutter' igen og livet går videre, som intet er hændt. Dejligt.

Hvad angår hunden er den blid som et lam, i hvertfald når der ikke er nogen der truer den eller os. Går med i hønsehuset (som det ene billede viser) og står blot i døren og kigger på. Det er ikke alle GD-er der opfører sig sådan. Min forrige ville være røget direkte ind i hovedet på den første den bedste høne og have nakket den. Men den her er meget opmærksom og lydig, så hvis jeg fortæller den at den ikke må dette eller hint, virker det som om den forstår og accepterer det. Den leger fint med selv meget små hunde, som somme tider synes det er ååh så dejligt at stikke hovedet helt ind i hovedet på min GD og slikke savl af læberne. Aarh.
Hvis det lyder som om jeg forguder den er det nok ikke helt ved siden af. *p *h
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #10 Dato: 21 ſeptember , 2009, 07:29 »
Jeg bliver ALDRIG træt af at kikke på kyllingebilleder *o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Didde D.

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 21 ſeptember , 2009, 07:59 »
Hvor er de nuttede de små kyller! Og sikke en smuk hund!
Hønsehilsner fra Didde

http://candselv.blogspot.com/

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #12 Dato: 24 ſeptember , 2009, 22:39 »
En kort opdatering.
Alle har det fint.
Kyllingerne kom lørdag og allerede tirsdag havde hønemor dem med på tur i hønsegården. Og efterfølgende bliver de dagligt luftet, under skarpt tilsyn forstås.
Så det er jo skønt at se.

@Didde
Hunden takker for de rosende ord.
Mvh
Erik Andersen

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 25 ſeptember , 2009, 15:23 »
Mere ros til vovsen - han er skøn og åbenbart også en god hund.  :-* :-* :-*

Kyllerne er også søde.  :-* :-* :-*
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #14 Dato: 26 ſeptember , 2009, 21:27 »
Selvom man ikke er så stor endnu kan man vel godt kræve at få adgang til lidt hønseguf.

Desværre missede jeg det vel nok bedste 'billede' som var ca 30 sek efter jeg havde sat tallerkenen med hønseguf ind i hønsehuset. Omkring 10 voksne høns hakkede til guffen fra hver deres plads og i midten, ovenpå guffen, tronede en af kyllerne.Mon ikke det skulle blive en hane.  ::) Damn, jeg skulle jo have taget kameraet med over med det samme jeg satte guf ind til dem. Hvilket billede det ville have været.
Mvh
Erik Andersen