@Christina
Det kan du også glæde dig til. Jeg har meget bevidst, hver aften når jeg var ovre at lukke af for hønsene, siddet og talt med 'mutter-skruk' og strøget hende blidt over ryggen. Både i går hvor kyllingerne kom ud og i dag har jeg uden problemer kunnet gå hen til hende og få lov at tage kyllingerne op, endda alle 3 (det var hvad det blev til) på en gang uden at hun protesterer eller hakker. Så der er ad flere omgange blevet snakket og nusset med kyllingerne, og de synes ikke skræmte overhovedet. Efter snakke/nusse periode sætter jeg dem blot ned til 'mutter' igen og livet går videre, som intet er hændt. Dejligt.
Hvad angår hunden er den blid som et lam, i hvertfald når der ikke er nogen der truer den eller os. Går med i hønsehuset (som det ene billede viser) og står blot i døren og kigger på. Det er ikke alle GD-er der opfører sig sådan. Min forrige ville være røget direkte ind i hovedet på den første den bedste høne og have nakket den. Men den her er meget opmærksom og lydig, så hvis jeg fortæller den at den ikke må dette eller hint, virker det som om den forstår og accepterer det. Den leger fint med selv meget små hunde, som somme tider synes det er ååh så dejligt at stikke hovedet helt ind i hovedet på min GD og slikke savl af læberne. Aarh.
Hvis det lyder som om jeg forguder den er det nok ikke helt ved siden af.