Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Frøer i massevis! (ikke hønserelateret)  (Læst 969 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christian Ernstsen

• Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Høns i haven er herligt!
Frøer i massevis! (ikke hønserelateret)
« Dato: 03 ſeptember , 2009, 08:05 »
Vi er ved at etablere et regnvandsdepot i haven, 6 palletanke skal graves ned i et STORT hul. Hullet er gravet, men projektet er gået lidt i stå, så jeg har sørget for at børn og fjerkræ ikke falder i hullet, mens vi venter på motivation til at fortsætte projektet.

Men frøer er åbenbart tiltrukket af hullet som var det frømagnetisk, og jeg samler jævnligt frøer op, så de ikke sulter dernede.

Efter regnen forleden var der åbenbart "fjernsyn for dig" nede i hullet, for jeg samlede over 60 frøer og tudser op. Ungerne hjalp, og vi dokumenterede mængderne med dette billede (der er allerede undsluppet adskillige, da jeg nåede til at tage billedet!):

Der var også to små firben i flokken, så hos os er padder åbenbart ikke de mest truede dyrearter!  ;D

Jeg talte mindst to forskellige frøarter og tre forskellige tudsearter, er vi mon heldige at have en ekspert, der ud fra billedet kan fortælle lidt om dem?
Med sommerlige hilsner, Christian

Susanne

• Gæst
Sv: Frøer i massevis! (ikke hønserelateret)
« Svar #1 Dato: 03 ſeptember , 2009, 10:19 »
Jeg kan hjælpe med to af dem  :)

Den store på vej op af kassen er en vaskeægete skrubtudse (kan kendes på formen og den knudrede hud)  Den anden store grønlige som sidder i nærheden er jeg i tvivl om.

Den tredie store, som sidder ude ved kanten længere nede er en grøn frø (kan kendes på pletterne).

Sikke da en herlig samling padder  /o

Håber andre kender resten så vi igen kan få udvidet den der hyacint  :D

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #2 Dato: 03 ſeptember , 2009, 13:40 »
Nej, hvor vildt!!! :o Min ældste på 3, ville ELSKE at være i jeres have :D Hun er bare vild med snegle og frøer!  :-X (< - - - Moderens mening om dem!) ;D

Offline sette

• Bruger
« Svar #3 Dato: 03 ſeptember , 2009, 16:05 »
nej hvor skønt elsker bare frøer...
hilsen Sette ;)

1 mand
4 piger
2 katte
Hund
guld fisk og koikarper
 16 forskellige race høner .

Offline Tutte

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 03 ſeptember , 2009, 16:28 »
Dejligt billede. Elsker alle padder og har selv mange i og omkring mit hus. Mon ikke firbenene var salamandere istedet (lille vandsalamander). De kan bedre lide det fugtigt miljø.
1,2 katte , 1,2 undulater og haven fuld af glade rævehvalpe

Offline Christian Ernstsen

• Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Høns i haven er herligt!
« Svar #5 Dato: 03 ſeptember , 2009, 20:39 »
Jeg har lige set på billeder af salamandere, og jeg er ret sikker på, at det ikke var den slags, vi fandt. De var helt glatte og lysebrune, og havde et meget firben-agtigt udseende!

Vi satte frøer og tudser fri et godt stykke fra hullet, men allerede i dag er der masser i hullet igen....
Med sommerlige hilsner, Christian