Jamen jeg skrev kun for at I skulle se det hele lidt fra den positive side. Mig halvgamle rotte har prøvet det adskillige gange, der er altid noget skjult, som man ikke regnede med + at fraflytters lyst og tid til rengøring nogen gange kan ligge et meget lille sted.
Den første ejendom jeg købte var et lille husmandssted, det var hyggeligt, men noget af hyggen forsvandt, da det viste sig, at langs hele den ene langside af haven, ( der stod popler med masser af skud og sirbuske) viste sig at være en veritabel losseplads der indeholdt årtiers affald af medicin, giftdunke, metal, alt muligt.Men der var 4½ HA og det var det der trak, for vi ville have folde til de par heste vi dengang havde.
Det andet sted var det fyret det var galt med, heldigvis opdagede vi det i tide, idet vi havde lukket kattene ud i gangen, hvor det stod, mens vi var i byen. Vi var flyttet ind samme dag. Da vi vendte hjem var de mere døde end levende.Vi fik dem ud og de overlevede heldigvis. Bud efter en servicemand. Fyret var stangulovligt !!! Et af dem der senere viste sig at slå op til flere familier ihjel.
El-installationerne i den ene stald var også ulovlige, det opdagede vi, da vi pludselig ingen lys havde derovre og sendte bud efter elektrikeren, han ville ikke lave det, men afbrød til gengæld det hele.

Sådan er det en gang imellem, (ofte) når man som køber noget ældre og billigt, fordi det nu er det man kan formå. Vi fortrød aldrig og vi frydede os stadigvæk over vores private strand, vores sø og de 19 HA for det var reelt det vi havde. betalt for.
Derfor synes jeg Tanja blot skal glæde sig over sit dejlige sted, at grunden ikke er forurenet, at der tilsyneladende er en rimeligt velpasset have, så skal hun nok få bugt med alt skidtet efterhånden. Det koster måske lidt i starten, men man overlever, selvom man er dødtræt for det er anstrengende at flytte.
VH Gunni.