Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Huset er solgt - nu flytter vi på landet  (Læst 15212 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Huset er solgt - nu flytter vi på landet
« Svar #60 Dato: 21 November , 2009, 14:09 »
Ej, hvor jeg føler med dig :( *l Måske det vil trøste dig en lille smule at vide, at andre også har oplevet noget lignende før...  /d Jeg købte som 21-årig mit første hus helt alene (solgte det igen nogle år efter), og stor var skuffelsen, da jeg ankom på overtagelsesdagen og mødte dette syn:

Køkkenet
Stuen (ALT, undtaget tasken, var sælgers gamle skrammel)
Terrassen
Kælderen
Toilettet
Varmeanlæg

Jeg var jo godt klar over at en masse skulle sættes i stand, men jeg blev alligevel chokeret over at møde dette syn. Sælger skulle være dukket op, samtidig med ejendomsmægleren, men kom ikke. Jeg kunne ikke holde tårerne tilbage, og ejendomsmælger fik vist ondt af mig, for han bestilte ihvertfald en flyttemand til at komme og rydde tingene væk for mig *h

Jeg oplevede også alt det ulovlige el, vandskader, mus og sågar en kat med 3 killinger, som lopperne bare sprang rundt på. Alle værelserne var fyldt med lopper, og der skulle bruges effektivt loppemiddel flere gange, inden de var væk... MEN...da tingene var væk, det hele gjort rent, lopperne døde, og tingene lidt efter lidt var renoveret...så var det et helt andet hjem, og det kommer du heldigvis også til at opleve *l

Held og lykke med det hele! *b
« Senest Redigeret: 07 April , 2010, 19:35 Fra Christina »

Offline Thomas Poulsen

• Passiv bruger
« Svar #61 Dato: 21 November , 2009, 14:43 »
fy for dælen da Christina .....  men du er da heldigvis kommet videre /o ;D

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #62 Dato: 21 November , 2009, 15:19 »
Uha Christina, det var ikke så sjovt, men når det er overstået, så kan man grine lidt af det.

@tanja Jeg kan godt forstå du er blevet skuffet over manglende oprydning, og rengøring, men jeg ville nu aldrig have forventet at nogen havde vasket vægene, og jeg ville heller ikke selv gøre det, hvis det var mig der fraflyttede huset.
Det er jo helt almindeligt at man på kort tid kan se hvor billederne har hængt på vægene og møblerne har stået, fordi tapet både skifter farve i lys, og bliver ufatteligt beskidt af en brændeovn, og ikke minst hvis folk har røget meget, men derfra og så til at vaske væge når man flytter, det tror jeg aldrig jeg ville gøre.
Der er jo stor sansynlighed for at de nye beboere alligevel maler vægene som det første så det ville være skønne spildte kræfter.

Det ser dog ud til at være et fantastisk dejligt sted i har fået købt, så tillykke med det.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #63 Dato: 21 November , 2009, 15:52 »
Mon ikke Tanjs bare ville vise hvor ulækkert det hele var, sammenlagt med rotter, fyldte askebægre, mus osv.  :-X

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #64 Dato: 22 November , 2009, 16:19 »
@tanja Jeg kan godt forstå du er blevet skuffet over manglende oprydning, og rengøring, men jeg ville nu aldrig have forventet at nogen havde vasket vægene, og jeg ville heller ikke selv gøre det, hvis det var mig der fraflyttede huset.
Hej Ina. Jeg forventede heller ikke at væggene ville være vasket, men det ville have været rart hvis huset var gjort bare almindelig rent, det var det heller ikke  :(. Billedet af væggen viser bare hvor smudsigt der var alle steder, og at det har været nødvendigt at bruge den 3-dobbelte salmiakspiritus over det hele før at her var til at holde ud at være ;).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #65 Dato: 22 November , 2009, 16:22 »
Ej, hvor jeg føler med dig :( *l Måske det vil trøste dig en lille smule at vide, at andre også har oplevet noget lignende før...  /d Jeg købte som 21-årig mit første hus helt alene (solgte det igen nogle år efter), og stor var skuffelsen, da jeg ankom på overtagelsesdagen og mødte dette syn:
Jeg var jo godt klar over at en masse skulle sættes i stand, men jeg blev alligevel chokeret over at møde dette syn. Sælger skulle være dukket op, samtidig med ejendomsmægleren, men kom ikke. Jeg kunne ikke holde tårerne tilbage, og ejendomsmælger fik vist ondt af mig, for han bestilte ihvertfald en flyttemand til at komme og rydde tingene væk for mig *h
Jeg oplevede også alt det ulovlige el, vandskader, mus og sågar en kat med 3 killinger, som lopperne bare sprang rundt på. Alle værelserne var fyldt med lopper, og der skulle bruges effektivt loppemiddel flere gange, inden de var væk... MEN...da tingene var væk, det hele gjort rent, lopperne døde, og tingene lidt efter lidt var renoveret...så var det et helt andet hjem, og det kommer du heldigvis også til at opleve *l
Held og lykke med det hele! *b
Hej Christina. Jeg er MÅLLØS!!! Jeg troede jeg var flyttet til noget skidt, men dét du viser dér er da helt vildt!!! Jeg forstår godt at du kneb en tåre, det havde jeg også gjort - i raseri og fortvivelse. Det var da helt fantastisk ulækkert!!!  :o Hvordan i alverden kom du videre der fra? Og var fraflytteren syg siden han efterlod det hele sådan?! Man overraskes gør man. Godt at høre at du er kommet videre og bor dejligt i dag  :).
Venlig hilsen Tanja

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #66 Dato: 22 November , 2009, 21:45 »
Hej Christina. Jeg er MÅLLØS!!! Jeg troede jeg var flyttet til noget skidt, men dét du viser dér er da helt vildt!!! Jeg forstår godt at du kneb en tåre, det havde jeg også gjort - i raseri og fortvivelse. Det var da helt fantastisk ulækkert!!!  :o Hvordan i alverden kom du videre der fra? Og var fraflytteren syg siden han efterlod det hele sådan?! Man overraskes gør man. Godt at høre at du er kommet videre og bor dejligt i dag  :).

Tænkte nok det kunne trøste lidt :D

Og ja, det var helt utrolig ulækkert, og jeg troede slet ikke nogle kunne holde ud at bo på dén måde  :-\ Jeg gjorde det, at efter flyttemanden havde taget det hele ud, så blev der gjort hovedrent (og behandlet med loppemiddel)! Heldigvis med stor hjælp fra min familie!

Sælger var gået konkurs med en kro og hele hans liv sejlede vist :( Han havde efterladt en seddel om at han håbede jeg havde forståelse for hans situation, og manglende overskud til at rydde op efter sig. Dengang var jeg utrolig skuffet over ham, men tilgav ham nu alligevel ret hurtigt, da der først var gjort rent... Og som ejendomsmægleren sagde, så ville jeg nok aldrig komme til at opleve sådan noget igen, da det ikke kunne blive værre :D

Offline Didde D.

• Passiv bruger
« Svar #67 Dato: 24 November , 2009, 11:20 »
Hold da fast en omgang! Hvor er det stærkt af jer at i holder igennem!

Jeg er helt målløs, vi var jo selv ved at tage ud og kigge på huset da det var til salg, men jeg mindes ikke at man kunne antyde det spor af billederne, men de er selvfølgelig også trænet i det...

Når i er kommet mere på plads må vi tage den kop kaffe  :D
Hønsehilsner fra Didde

http://candselv.blogspot.com/

GKV

• Gæst
« Svar #68 Dato: 24 November , 2009, 13:12 »
Nu vil jeg gå lidt imod strømmen og sige: "Hold nu op med alt det piveri!!!" I har fået en dejlig ejendom med en skøn beliggenhed. Jeg vil næsten lægge hovedet på blokken på, at det reelt er forsvindende lidt i har betalt for selve huset, oftest er det beliggenhed og grunden der betales for i sådanne tilfælde.

At installationerne er gamle kan ikke komme som en overraskelse, jeg ville være glad for, at de er synlige og ikke lagt op under et træloft.

Det er aldrig rart at rydde op i andres skidt og møg, men det er jo en engangsforestilling.

Så på med vanten og videre, tilstanden er måske lige netop det, der gjorde ,at I kunne få råd til at erhverve  den.

VH Gunni.

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #69 Dato: 24 November , 2009, 14:37 »
Uhh, Gunni...du er modig! :D Selv om man efterflg. kan trække lidt på skuldrene af det, så er det nu alligevel ubehageligt at blive bremset i sine planer, og skal bruge uanede mængder tid og penge på noget som man ikke havde planlagt  ::)

I mit tilfælde, havde en af mine gode venner taget ferie i en bestemt uge, for at hjælpe mig med nogle ting i mit nye hus. Men pga. at sælger havde efterladt sig sådan et kaos, kunne jeg ikke flytte ind i det, før flyttemanden havde tid til at komme og rydde et helt hus, så rengøring og loppebehandling kunne begynde. Jeg blev ihvertfald væsentlig forsinket, og det skubbede til MANGE ting.

Derudover er selvrisikoen på en ejerskifteforsikring på 5.000,- eller mere, og det er da også en slags penge, pludselig at skulle betale... Og dét, sammenholdt med meget mere opfattende el-installationer end man først antog, samt en masse andet man skal bruge ufattelig mange dage på at ordne...det må man altså gerne "pive" lidt over på fjerkræforum ;D

GKV

• Gæst
« Svar #70 Dato: 24 November , 2009, 21:07 »
Jamen jeg skrev kun for at I skulle se det hele lidt fra den positive side. Mig halvgamle rotte har prøvet det adskillige gange, der er altid noget skjult, som man ikke regnede med + at fraflytters lyst og tid til rengøring nogen gange kan ligge et meget lille sted.

Den første ejendom jeg købte var et lille husmandssted, det var hyggeligt, men noget af hyggen forsvandt, da det viste sig, at langs hele den ene langside af haven, ( der stod popler med masser af skud og sirbuske) viste sig at være en veritabel losseplads der indeholdt årtiers affald af medicin, giftdunke, metal, alt muligt.Men der var 4½ HA og det var det der trak, for vi ville have folde til de par heste vi dengang havde.

Det andet sted var det fyret det var galt med, heldigvis opdagede vi det i tide, idet vi havde lukket kattene ud i gangen, hvor det stod, mens vi var i byen. Vi var flyttet ind samme dag. Da vi vendte hjem var de mere døde end levende.Vi fik dem ud og de overlevede heldigvis. Bud efter en servicemand. Fyret var stangulovligt !!! Et af dem der senere viste sig at slå op til flere familier ihjel.

El-installationerne i den ene stald var også ulovlige, det opdagede vi, da vi pludselig ingen lys havde derovre og sendte bud efter elektrikeren, han ville ikke lave det, men afbrød til gengæld det hele. ;D ;D

Sådan er det en gang imellem, (ofte) når man som køber noget ældre og billigt, fordi det nu er det man kan formå. Vi fortrød aldrig og vi frydede os stadigvæk over vores private strand, vores sø og de 19 HA for det var reelt det vi havde. betalt for.

Derfor synes jeg Tanja blot skal glæde sig over sit dejlige sted, at grunden ikke er forurenet, at der tilsyneladende er en rimeligt velpasset have, så skal hun nok få bugt med alt skidtet efterhånden. Det koster måske lidt i starten, men man overlever, selvom man er dødtræt for det er anstrengende at flytte.

VH Gunni.

Offline kaj

• Passiv bruger
« Svar #71 Dato: 24 November , 2009, 21:31 »
Vil lige melde mig under fanen af læsere, som, indtil nu, har fulgt med fra sidelinien, og tænkt, at det gamle ordsprog: " det er ikke alt som glimter, der er af guld" endnu engang har vist sig at være yderst aktuel.

Samtidig vil jeg sige, at jeg har været gennem en læreproces  som nybagt husejer, som, set i bakspejlet har været rigtig sund, og, lært mig, at tingene kommer ikke af sig selv.....der skal en indsats til, når det hele virker uoverskueligt.
Men, som en jeg kendte engang sagde: hvis vi blir´ ved længe nok, så skal vi nok nå det...!!!!!
Hans ord har jeg tænkt over mange gange siden, og, det har givet mig en ro indeni.
jeg er sikker på, at hvis i også bliver ved længe nok, så får i det som  i gerne vil..........og, når i om et par år eller mere ser tilbage, vil i sidde med et smil om munden, og tænke: Ja, gu´ gjorde vi det.
Pøj, pøj med det hele.     

Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #72 Dato: 25 November , 2009, 17:13 »
@Didde: Jeg ser frem til en god kop kaffe på Tuse Næs  :).

@Kaj: Mange tak for de gode ønsker. Jeg er også selv sikker på at vi ender med et hus der opfylder alle vores drømme. Vi klør' på - helt bestemt   /o.

@Christina: Ja, du har også selv stået i situationen. Vi kan nok bare blive enige om, at der findes overraskelser alle vegne, og glæde os over at alt blir' godt når bare man smøger ærmerne gooodt op  ;).

@Gunni: Vi har "desværre" ikke købt et håndværkertilbud, men et hus der ifølge tilstandsrapport var "i rimelig stand" og hvor den ene del af huset er opført i 1990 = man må forvente at de gængse ting er ok efter 19 år. Der var ingen bemærkninger på bl.a. el i tilstandsrapporten og vi har givet langt over vurderingsprisen for ejendommen.

Det værste er nu rotterne. De pisker frem og tilbage på lofterne og under gulvene og har ødelagt for mange tusinde kroner, bl.a. har de ødelagt lofter, isolering og dampspærrer på loftet. Vi har endnu ikke været i væggene og gulvene for at se, men her hørmer af rådnende dyr, så her ikke er til at trække vejret. I morgen kommer rottefængeren for 4. gang og skal atter prøve at finde en løsning på de resterende - i den grad - levende rotter. Det er så væmmeligt at ligge i buldermørke, og høre dem rende lige over hovederne på os.

Det kommer til at koste 34.000 kr. at anmelde alle de skader der skal udbedres, alene i selvrisiko. Desuden er grunden faktisk forurenet i det her tidligere har været losseplads. Vi har på papir at vi ikke kan hæfte for forureningen, men vi har et pænt stort areal som ikke må anvendes til andet end brakmark pga. forurening med bl.a. tungmetaller, og der kommer årligt inspektion fra kommunen som skal tage jord- og vandprøver.

Summa-summarum: Jo jeg piver, og jeg indrømmer det gerne. Jeg synes vi er blevet taget en smule med bukserne nede, og at der er blevet tilbageholdt liiiidt for mange alvorlige fejl og mangler til at man bare kan trække på skuldrene og sige "nå ja, det var forventeligt".

Hilsen Tanja
« Senest Redigeret: 25 November , 2009, 17:23 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #73 Dato: 25 November , 2009, 18:04 »
Jeg kan egentlig godt forstå, du piver. Hvis det er det, du gør. Jeg har egentlig mere opfattet det, som et behov for lige at læsse af et sted, så du ku' få kræfter til at klø på :D

Tror personligt, jeg ville skrige lige op i luften. Så hvis det hjælper at pive - så piv.

Det skal nok blive godt. Når du får købt den fox-terrier!
De er meget effektive.

Offline Vigge

• Passiv bruger
« Svar #74 Dato: 25 November , 2009, 18:55 »
Hej - har fået læst hele tråden nu  ;)

Ja hold da op en mundfuld - og jeg kan godt forstå at du skulle ud med det.. det er jo en ubehagelig overraskelse, når man havde forventet det anderledes. Jeg kan virkelig godt forstå jer!!

Vi bor i et hus fra 1913, hvor ALT blev lavet om og bygget om i 60'erne. Og til vores overraskelse skulle alt el også laves  :-\ det vidste vi heller ikke  /d og vi har heller ikke ejerskifteforsikring eller tilstandsrapport, da vores er et "landbrug".. Så vi er også i fuld gang med at udbedre det.. en ordenlig mundfuld, når det er noget man ikke har regnet med skulle laves lige nu.. men det skal det altså.. så det har vi taget med.

Det skal være skidt før det blir' godt - er der nogle der siger  ;)

Det skal nok blive super lækkert når det bliver færdigt  /o

Vigge