Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Huset er solgt - nu flytter vi på landet  (Læst 15214 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Huset er solgt - nu flytter vi på landet
« Svar #45 Dato: 06 ſeptember , 2009, 08:00 »
Ellers kan du jo lave flere gårde *e
Ja, pladsen er der jo  ;)
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #46 Dato: 20 November , 2009, 17:06 »
Så er det vist tid til en opdatering. Vil flyttede på landet for 20 dage siden, og sikke en udfordring det har været, og stadig er!!! Varmen virker ikke i halvdelen af huset, al elektriciteten er udført tæske-ulovligt og halvdelen af el'en virker ikke. Der er store, fede ulækre rotter på mit loft som har løbet direkte på mine loftbrædder så jeg ikke har lukket et øje i flere uger, men som rottefængeren nu har givet gift. Dvs. de nu er mere eller mindre døde og ligger og rådner op i isoleringen på loftet = nu har jeg spyfluer i hele huset + en ulidelig stank af råddent kød. ØV!  >:(

Da vi flyttede ind var intet gjort rent, og køleskabet var sååååå ulækkert. Gamle krebsehaler i lage på hylden og klistret kødsaft der havde rendt ned af låger og hylder, og som samtidig var smurt ind i hundehår (her er hundehår ALLE vegne). Et askebæger med friske cigaretskoder i køkkenvasken og så havde den tidligere ejer vist nået af "bappe" en hel pakke af sine grønne Cecil'er inden vi kom kl. 12, for her STANK af værtshus, og det gør her stadig, for alt er nikotingult og tjaaa, bare ulækkert  /d !!!!!!! Jeg glæder mig til vi simpelthen kan flå alt ned invendigt og starte på en frisk.

MEN, når vi får styr på tingene, så bliver det fantastisk, for vi har en helt vidunderlig naturgrund midt ude i skoven. Taksatoren fra forsikringen har været her i dag, og han kunne også godt se at det hele er noget klams af værste gør-det-selv-skuffe... HURRA for ejerskifteforsikringer.

Hønsene venter jeg med til foråret. Ind til videre har jeg "kun" invisteret i 3 katte fra et dyreinternat, som skal agere muse/rottefangere, så snart de har boet her længe nok til at blive sluppet ud i det fri  :).

I får lige et billede af "rottehullet" med på vejen. Det var skjult under en klatrende efeu, som vi har fjernet.

Hilsen Tanja
Venlig hilsen Tanja

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #47 Dato: 20 November , 2009, 17:11 »
Hej Tanja det er godt med gå-på-mod i den situation! Håber I får drømmen ud af stedet, når den forrige ejers ugerninger af forskellig art er udraderet. Det er en god ide med de 3 internat-katte, de vil snart være klar til aktion.
Stort held og lykke med det hele - og vi glæder os jo til at se billeder.... du ved: Uden billeder er det ikke sket...  ;D

Mvh Marianne

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #48 Dato: 20 November , 2009, 17:30 »
Stort held og lykke med det hele - og vi glæder os jo til at se billeder.... du ved: Uden billeder er det ikke sket...  ;D

Hej Marianne

Ja, puha. Det er en hård nød at knække. Jeg syntes det er så usselt, at den tidligere ejer har efterladt os huset på den måde. Hun har jo vist at el'en ikke virkede, at varmen ikke virkede og at der var rotter + alle de andre ubehagelig ting vi har fundet. Godt man ikke selv opfører sig sådan. Vi overgav vores tidl. hus i Rødovre til et par unge førstegangskøbere, og de var ovenud lykkelige da de så at alt var gjort rent, og at vi havde efterladt dem en lang liste med praktisk info om området, skraldeordning, naboer osv.

Og ja... billeder. Det kan du tro. Desværre nåede jeg ikke at ta' det ulækre køleskab, men her er et billede af vores stuevæg. Jeg har vasket halvdelen med en blanding af salmiakspiritus og ajax. Kan du se hvor jeg er nået til?  :-X
Venlig hilsen Tanja

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #49 Dato: 20 November , 2009, 18:05 »
Tanja: Det skal nok blive godt, når I har udvist sådan et gå-på-mod.  /o
Og stuen skal da nok blive hyggelig, når du har fået skrubbet færdig.
Lugovets: Du er en dejlig mand. Hvor er det pænt af dig. /o
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #50 Dato: 20 November , 2009, 18:51 »
Tillykke med jeres hus. Træls at den tidligere ejer har efterladt det sådan, men godt at i vilje til at fortsætte :D!! I skal nok få et dejligt hjem også indvendigt når i får vasket alt efterlandskab fra den tidligere ejer væk ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #51 Dato: 20 November , 2009, 19:04 »
Ja, man kan blive noget overrasket over den menneskelige natur til tider både negativt (den tidligere ejer, som åbenbart ikke har skam i livet) og positivt Jørn Clevin, som vistnok har en tryllestav, når det gælder smukke høns.
Held og lykke med det hele, I skal nok få det flot, man siger jo, at der er tre ting, der gælder mht til huse: beliggenhed, beliggenhed og beliggenhed. Alt andet kan man ændre på  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #52 Dato: 20 November , 2009, 19:13 »
Altså, Lugovets, det er et smukt tilbud - men det er MIN høne du viser frem ::) - og min haveslange ;D. Det er så muligt at du har en identisk søster til hende...?
Det er ulækkert at bo i andres eftrladte skidt, men det løser sig efterhånden og er på en måde nok bedre end at betale formuer for andres "moderniseringer", hvor onkel Børge har været der med lidt isolering og en gipsplade - og så sælges huset som renoveret....
Som Marianne skriver: beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed. Alt andet kan I ændre efter jeres eget hoved  :D. Tillykke med en livslang hobby (eller to: renovering af gammelt hus - og høns).
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #53 Dato: 20 November , 2009, 19:36 »
Hej Jørn, Henriette, Marianne, Mikkel og Kirsten.

Mange tak for jeres beskeder. Nøj hvor det luner at få nogle skulderklap med på vejen. Tak ska' I ha' - I er goe'  *l !!

Jørn: Se, det er et tilbud jeg ikke kan sige nej tak til. Jeg har længe overvejet araucana, så jeg siger 1000 tak og vil straks sætte mig til at vente på foråret :). Det er rigtig pænt af dig, at tilbyde mig æggene.
 <E
« Senest Redigeret: 20 November , 2009, 19:44 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #54 Dato: 20 November , 2009, 19:43 »
Og så får I også et billede med på vejen af det ene værelse. Der lugtede fælt (der lugter stadig fælt), og da vi tog halvdelen af skabet ned lå der døde mus under skabet. El'en i dette værelse er et kapitel for sig; Tænd for lyset på en alm. tænd/sluk kontakt. Men så er der en ledning der løber fra en stikkontakt op i loftet, og en igennem et boret hul ud til rummet ved siden af. Hiv disse stik ud og lyset slukker... Selv om der altså er almindelige tænd/sluk kontakter til lyset også.
  *s???
Venlig hilsen Tanja

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #55 Dato: 20 November , 2009, 19:50 »
Hold da op Tanja, det er da noget af et projekt I har fået fat i. Utroligt hvad folk vil være bekendt at efterlade, men noget fortæller mig at konen har haft det lidt hårdt og ikke rigtig har haft overskud til noget.  Selvom vi syntes ting er klamme og noget klyt, så kan der jo ligge en forklaring på det :)

Men det bliver da spændende at følge jeres projekter :)

Forresten så siger man jo at perlehøns holder rotter væk, det var måske værd at overveje ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #56 Dato: 20 November , 2009, 20:02 »
Da vi flyttede ind var intet gjort rent,

Hej Tanja,

Fremgår det ikke af købsaftalen at ejendommen skal afleveres 'i ryddeliggjort stand' . Gør det det bør der laves en eller anden modregning i refusionsopgørelsen for en 'rimelig' rengøring/oprydning. Har I talt med ejendomsmægleren? Og var han til stede ved overtagelsen?

Taksatoren fra forsikringen har været her i dag, og han kunne også godt se at det hele er noget klams af værste gør-det-selv-skuffe... HURRA for ejerskifteforsikringer.

Er der åbenlyse fejl, mangler, ulovlige forhold som ikke, enten a) er påtalt i tilstandsrapporten eller b) der er taget forbehold for i denne rapport, typisk ting som har fået anmærkningen UN (Behov for yderligere undersøgelse) så bør sådanne fejl, mangler eller ulovligheder være dækket af ejerskifteforsikring.

Hvis I ikke allerede har gjort det bør I tage en samtale med ejendomsmægleren. Han bør helt klart også kunne vejlede Jer om Jeres rettigheder.

Lidt træls med en så skæv start og da især hvis I skal stå helt alene med problemer og regninger.

Held og lykke

Og med tiden skal I nok blive glade for at i trods modgang valgte at flytte ud.   
Mvh
Erik Andersen

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #57 Dato: 21 November , 2009, 10:20 »
Fremgår det ikke af købsaftalen at ejendommen skal afleveres 'i ryddeliggjort stand' . Gør det det bør der laves en eller anden modregning i refusionsopgørelsen for en 'rimelig' rengøring/oprydning. Har I talt med ejendomsmægleren? Og var han til stede ved overtagelsen?
Vi ringede straks til ejendomsmægleren da vi opdagede at her ikke var gjort rent, og at den tidligere ejer havde efterladt både madrasser, lamper, nipsting osv., men han mente at det var OK. Vi har advokat på hele forløbet, og han har skrevet til ejendomsmægleren. Vi venter nu på svar.

Er der åbenlyse fejl, mangler, ulovlige forhold som ikke, enten a) er påtalt i tilstandsrapporten eller b) der er taget forbehold for i denne rapport, typisk ting som har fået anmærkningen UN (Behov for yderligere undersøgelse) så bør sådanne fejl, mangler eller ulovligheder være dækket af ejerskifteforsikring.
Der var mange påtaler i tilstandsrapporten, men ingen på elektriciteten eller varmesystemet. Heller ingen UN'ere. Forsikringen har allerede givet os grønt lys til at bestille tømrer til at reparere loftet og udskifte isoleringen efter rotteangrebet, og der kommer en elektriker fra forsikringselskabet snarest.
Venlig hilsen Tanja

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #58 Dato: 21 November , 2009, 10:22 »
Hold da op Tanja, det er da noget af et projekt I har fået fat i. Utroligt hvad folk vil være bekendt at efterlade, men noget fortæller mig at konen har haft det lidt hårdt og ikke rigtig har haft overskud til noget.  Selvom vi syntes ting er klamme og noget klyt, så kan der jo ligge en forklaring på det :)

Men det bliver da spændende at følge jeres projekter :)

Forresten så siger man jo at perlehøns holder rotter væk, det var måske værd at overveje ;)
Perlehøns? Jo hvorfor ikke, og deres kød smager jo herligt  ;) Jeg har også fået anbefalet en foxterrier - de skulle være exellente rottejægere.
Venlig hilsen Tanja

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #59 Dato: 21 November , 2009, 10:35 »
Der er Araucana æg til dig her i foråret , så du siger bare til når du er klar  ?

Jeg siger til når jeg er klar. Helt bestemt /o
Venlig hilsen Tanja