Det blev en fin dag på arbejde igår

Men ingen kyllinger havde lyst til at komme ud før i nat.
Rugemaskinen blev igår placeret så alle kunne se den, og tre unge piger sad helt stille og kiggede. Man kunne høre "se, nu bevæger det sig" og "hør, det pipper" og "åh" i en uendelighed.
Jeg håbede jo, at der ville komme bare en enkelt kylling før sengetid - men det blev kun til små huller og revner.
Kl 23 listede jeg hjem til mig selv med rugemaskine under armen. Kl 2.30 stod jeg op og kiggede - og der var tre fine levende kyllinger. Det har regnet og tordnet i nat, så jeg var nervøs for at strømmen ville gå - og har været oppe adskillige gange

Nu er klokken 6.30 og der er stadig kun kommet tre kyllinger. Der er hul på et par æg mere - men jeg synes jo, at de tre første går og skøvler rundt og forstyrrer de andre æg. Jeg har lyst til at åbne og fjerne skaller og kyllinger (de skal ud til en høne som har ligget skruk i halvanden uge) men tænker at jeg vist bare skal lade være med at blande mig

Jeg håber at det kommer til at gå fint med resten af æggene. (De tre føromtalte piger er trofaste gæster i mit hønserige, og jeg skal helt sikkert ha barselsgæster idag

)