Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Araucana og æglægning  (Læst 10442 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline liski

• Passiv bruger
Sv: Araucana og æglægning
« Svar #15 Dato: 26 August , 2009, 12:05 »
Jo, der er ufatteligt mange.  /d

Der er hvidt af fjer i hønsegården, så jeg tror, jeg kan gå ud fra, at mine høns er i fældning og derfor ikke lægger æg for tiden.  De kommer ud i haven igen!

Det er længe siden, jeg har brugt hende her: *d
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 26 August , 2009, 14:58 »
Hvad ? Du vil da ikke påstå jeg om føje tid skal rende mine 5 tdr. land rundt efter æggene fra Houdini og co.  ???  Æg fra 6 høner kan jo puuuuuuuuuuuuuuuhhh bare tanken  :D
Tillykke "næsten nabo"  :D

kh
jan
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #17 Dato: 26 August , 2009, 18:57 »
Tak Jan, jeg kan jo bruge kæmpeægget til en kage til når I kommer forbi  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 26 August , 2009, 21:37 »
Tillykke med ægget! Jeg går stadig og spejder efter det første turkisblå... det må komme SNART!
Mvh Marianne

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 27 August , 2009, 08:24 »
Fik mit første turkise æg i går  *o

Damen er fritgående ...men havde lagt det pænt i redekassen inde i huset ...UUUH så dygtig hun er  ;D
Med venlig hilsen Søs

hoejberg

• Gæst
« Svar #20 Dato: 27 August , 2009, 08:55 »
Tillykke med jeres fine æg *h
Jeg går og lurer på om den ene af vores kyllinger er ved at skifte over til høne ::) Den anden dag lå der et æg med meget tynd skal i bunden af hønsehuset. Den var så desværre gået i stykker ved landing, og der for så også spist. Men vores høns går også det meste af dagen i haven (ca. 2500m2) så det er ikke lige til at vide om der ligger æg rundt omkring :-\

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #21 Dato: 27 August , 2009, 09:09 »
 <A Søs, hvad havde du lovet hende eller truet med? Tips modtages med kyshånd til opdragelse af mine urhøns.*f
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 27 August , 2009, 10:10 »
Marianne...tror min høne er lidt atypisk  :D. Hun går både i hus og sover ...har lært sine kyllinger det samme ..OG lægger æg hvor hun skal ! Jeg havde ellers forventet at nyanskaffelsen af araucanere ville ende med forfløjne gemmeæghøns  ;)

Så hele vejen igennem arter hun sig eksemplarisk .... er sød og rar og velopdragen.

Havde jeg et fif havde jeg allerede udarbejdet en handlingsplan for menneskeynglen her i huset  ;D

De venter spændt på flere æg ...de VIL så gerne ha´et lille turkis æg med i madpakken ....men må jo vente på der er et til dem hver  :)
Med venlig hilsen Søs