Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Langsomtopfattende næbdyr !  (Læst 1779 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
Langsomtopfattende næbdyr !
« Dato: 18 August , 2009, 07:31 »
Ufatteligt så stædige de kyllinger er ...og efterhånden også nogle store skrumler. Men selv gå i seng ?? Næææ nej. Her sidder de klar til aftenens putteritual. Altid noget det bliver tidligere mørkt nu så jeg ikk skal vente en evighed før de er "plukkeklare". Nå ja ....man har vel godt af lidt motion  ::)
De VIL bare ikk selv gå i hus  >:(

« Senest Redigeret: 18 August , 2009, 07:40 Fra Søs Rose Markvardsen »
Med venlig hilsen Søs

Offline Kate

• Passiv bruger
Sv: Langsomtopfattende næbdyr !
« Svar #1 Dato: 18 August , 2009, 07:38 »
De synes vel at det er hyggeligt at opdrage på dig til at komme og hente dem ind  ;D
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 18 August , 2009, 07:41 »
Skønne billeder, Søs  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 18 August , 2009, 07:48 »
Tak ...det første meget slørede skulle slet ikk ha´været på ..men kan ikk lige hitte ud af den stationære computers billedlogik ?
Og ja de ser da nuttede ud som de sidder der..... men de er ved at være godt tunge de kræ .... og nu er de blevet puttet i 3 mdr !!! Helt ærligt altså  :o

For ikke at nævne antallet af klatter på kaninburene og min stakkels fladtrådte guld humle. Men det er lizzom om de ikk rigtig bemærker mine ukvemsord ang deres opførsel ...ak jeg stakkels ignorede kvinde.
Nu det ikke engang de små hyggelige piplyde man putter dem til ..næææ nej SKRÅÅÅÅÅRK sir de bare !
Uhhh jeg skal komme efter dem skal jeg ...... til en forandring  :D
Med venlig hilsen Søs

Offline Marie-Louise

• Bruger
  • Ønsker Sussex-høns igen
« Svar #4 Dato: 18 August , 2009, 07:54 »
Ja, Søs, det er da både mægtigt hyggeligt og enormt provokerende af dem bare at sidde der og vente på dig  ;)
Mange hilsner fra

Marie-Louise

Ønsker 0.4 Stor Sussex
6.0 egne børn og en meget flittig husbond

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 18 August , 2009, 10:16 »
Spørgsmålet er vel, hvem det langtsomopfattende næbdyr egentlig er... ;D

(Ond latter høres..)

Men hyggeligt ser det ud i alle tilfælde.

Susanne

• Gæst
« Svar #6 Dato: 18 August , 2009, 10:46 »
Herlige billeder  :D

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 18 August , 2009, 13:37 »
Måske er det nemmere i det lange løb at bygge et tag der, hvor de sidder?  ;D
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Tove

• Bruger
« Svar #8 Dato: 18 August , 2009, 15:15 »
Vi havde engang en flok dværg wyandotter - købt hos en næsten-nabo; som hver eneste aften skulle "plukkes" i bøgehækken ud mod vejen. Det var sørme ikke let at forklare den teenageknægt, der var så sød at se efter dem i vores ferie!
Jeg føler med dig.

Forresten havde vi osse engang kalkuner som satte sig smukt til rette ovenpå skelettet til vores - dengang halvfærdige - drivhus. Det var spilleme højt at strække sig og tungt at løfte de store dyr ned!
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline Dorte Hee

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 18 August , 2009, 19:16 »
Ja men Søs, de er jo gået i seng  ;)  ;D
Så gå du også ind og put dig  8)
Er "min" hane iblandt de højt siddende....
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #10 Dato: 18 August , 2009, 22:28 »
Årh, Søs, hvor jeg dog tænkte på dig i dag! Jeg kom nemlig ned for at fange mine små silkebasser, som troligt hver aften har samlet sig i en klump i den ene side af gården, og tror du så ikke de selv for første gang nogensinde, var gået ind i huset!!!! *p Mor var GLAD og STOLT af sine små silkebasser! *h

Og ehh...det fortæller jeg dig så fordiii....at den dag sikkert også kommer for dig! ;D

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 19 August , 2009, 07:21 »
Dorte.... Næ Bent Fabrik ("din hane"  ;)) Har fundet ud af at følge sine madammer i hus efter jeg slagtede gamle Gokke. Han ved nok hvor det er bedst at være.

Christina ...iiih hvor dejligt dine har fattet fidusen. Mine 2 nyeste silker putter sig UNDER kaninburene og viser heller ingen trang til selvstændig tænkning. Men de er jo så små at jeg kan ha´dem begge i en hånd ...det det jo bare et snuptag. Men endnu mere vigtigt med tanke på ræven.

De store kyller sidder i umiddelbar sikkerhed deroppe på hegnet .... men de bliver bare forkølede med det vejr vi har pt og SÅ mange har jeg hverken plads eller lyst til at sætte på rad og række inde ved brændeovnen.

Glæder mig vildt til de bliver så store at de ikke kan øfle sig gennem vildthegnet...men det har vist lange udsigter ...selv den store kæmpe jersey hanekylling kan krumle sig igennem. Det ser IKKE elegant ud ...men han KAN !

Først hovedet ..så den ene vinge ..så den anden ..... og så lige PLUMP ud med måsen ..... forøvrigt underligt at have et sådan stort skrummel rendende rundt der stadig pipper !

Får lavet rigtig meget konstruktivt herhjemme nu mit internet skodder....så da menneskebørn var puttet kl 20 var jeg grydeklar ..men nåååå nej ....skal jo lige vente 1½ time på at kyllingerne skal puttes. STØN !
Med venlig hilsen Søs

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 19 August , 2009, 09:32 »
Du beskriver det altså så godt.  Hehe!  Din galgenhumor er meget morsom.  *g
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #13 Dato: 20 August , 2009, 07:26 »
Galgenhumor!! Det er lige netop hvad det er! *g Det har vi også altid haft i min familie, specielt min fars side af familien ;D Selv på min skønne fasters dødsleje, lå hun og jokede med de mest skøre ting! :D

Nå, men skulle vi ikke have et rigtig godt billede af din brahmakylling, Søs? Hvad er dine planer i øvriht med ham? Kebab? ;D

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 20 August , 2009, 08:03 »
Christina ..jeps..eller nowet i den henretning. Nu han altså en kæmpe jersey og ikk brahma. Han har ikke gule fodsåler og nogle har strintet brune fjer på ham histen og pisten ???? Ved ikk lige hvad han reelt er for en ? Men jeg har en bette hanekylling fra det næste kuld jeg købte. Håber han bliver ligeså stor. Han er frygtelig tam (når der er mad i farvandet) Selv gemalen der jo ellers ynder at mobbe med jeg er gået i hønsene , har fugleinfluenza og alle de andre klassikere, sidder gerne med ham på skulderen. Den hanekylling har kun sjasket med med hvide fjer histen og pisten og har indtil videre gule fusser. Så jeg må jo bare se hvad det bliver til ?
Alle mine hjemmeavlede pyller er "brahmaer" men med forskellige racer af mødre. De flotteste tror jeg er haner ...og de grimmeste er høner ....typisk. Men hvad ...de flotteste er ozz de største ...de ligger godt i maven  ;)
Med venlig hilsen Søs