Dette er mit første indlæg, så bær lidt over med mig. Jeg kender ikke jargonen herinde endnu

Jeg er blevet kastet ud i kyllingehold fra den ene dag til den anden. Har ikke nået at læse noget om dem endnu.
Mine forældre har ruget en flok orpington kyllinger ud hjemme i rugemaskine. Et nyt projekt, da de gamle høns blev taget af ræven. De skulle på ferie, og nu har jeg 17 kyllinger, ca 7 dage gamle, gående i en kæmpe papkasse i mit køkken. Der skal de gå de næste 14 dage.
Der er en varmelampe over kassen, og avis på bunden.
Jeg skifter avissiderne 1-2 gange om dagen, og de får foder mere eller mindre hele tiden. En lille smule af gangen. Jeg ved ikke hvad det er for noget foder, men det er i en stor hvid plastiksæk. Det er noget gråt fint granulat med valset korn i. Mor sagde at det var specielt til kyllinger.
De har altid frisk vand til rådighed.
Jeg har også givet dem lidt fintklippet græs en enkelt gang, og det var de ret vilde med.
Der er nogle af dem der har fået nogle klumper af skidt på tæerne. Hvad kan jeg gøre ved det? Overvejer at sætte dem ud i badekarret i ½ cm vand og lade dem gå lidt rundt der.
Der ligger nogle få tynde klatter i kassen, er det noget man skal gøre noget ved? De havde også lidt tynd mave inden jeg gav dem græs.
Kom gerne med gode råd til hvad jeg kan gøre og evt forbedre.
Mvh Laura