Jeg har købt en Octagon 20. Lille motorruger med plads til 20-24 æg.
Jeg har spurgt og fået god hjælp, og jeg har læst og læst gamle tråde her på forum. Og er allerede blevet meget klogere.
Er dog i tvivl nu:
Jeg var så heldig at kunne købe 12 rugeæg. Jeg lagde seks i maskinen og seks under en skrukhøne, som havde ligget nogle dage.
Havde egentlig lyst til at lægge alle 12 i maskinen for at afprøve den, men da det er første gang og meget kan gå galt, valgte jeg at gardere mig med den pålidelige skrukhøne

Tre dag senere fik jeg foræret yderligere seks æg af samme slags. Dem lagde jeg også i maskinen.
De vil blive klækket tre dage senere end de første. Går det? Med al den der fugtighed til sidst?
Jeg har læst en gammel tråd, hvor Linda spørger om næsten det samme, og hvor Tommy fortæller om, at han gør noget lignende med godt resultat.
Denne maskine har imidlertid kun en bakke ialt! Ikke noget med rugebakke og klækkebakke.
Er der nogen, der har prøvet det?
Jeg kan jo osse bare bytte de seks nye med de seks, der ligger under skrukken - så vil alle i maskinen klække samme dag (cirka)
Det kunne bare være interessant at vide - altså om man sådan kan komme æg i "løbende"