Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: HJÆLP.  (Læst 3811 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

hoejberg

• Gæst
HJÆLP.
« Dato: 04 August , 2009, 09:37 »
Jeg har her til formiddag set en af mine hønekyllinger slingre. Den er fra påske, og har nu svært ved at stå/gå. Kan det bare være den er forkølet, eller er det noget den skal af med hovedet for, og smitter det????

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: HJÆLP.
« Svar #1 Dato: 04 August , 2009, 09:45 »
Har du læst under "Sygdomme", hønselammelse. Det kunne desværre godt lyde sådan :(. Og ja, det smitter - men det har det sikkert allerede gjort, eller rettere - de har alle fået smitten. Det er dog ikke alle, der bliver syge. Her har vi kun mistet to ud af 16 kyllinger sidste år.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Søren

• Bruger
  • ER CHR registret.
« Svar #2 Dato: 04 August , 2009, 09:46 »
Hej
vi oplevede det i sidste uge
vores blev løst med 1spsk. saltsyre til 8L. vand
Søren
Søren
 Gul Orpington , 25 Aberdeen-Angus kødkvæg
Tårnfalke og en sneugle

Viben schliemann

• Gæst
« Svar #3 Dato: 04 August , 2009, 09:47 »
Hvis jeg var dig ville jeg se tiden lidt an, en af vores New hammer var også meget bleg og havde det rigtigt skidt, men tror at det er fordi den måske skal igang med at lægge æg, altså får måske lidt feber og bliver sløj, den er frisk igen.
Og din høne er fra påsken ja så er det ved at være ved den tid  /o

Mvh Viben

hoejberg

• Gæst
« Svar #4 Dato: 04 August , 2009, 09:50 »
Det håber jeg :-[ Ville det være en god ide at ta den fra de andre høns i tilfælde af den er syg??? Jeg har noget Robe b, Måske den skal ha lidt af det.
« Senest Redigeret: 04 August , 2009, 09:52 Fra hoejberg »

hoejberg

• Gæst
« Svar #5 Dato: 05 August , 2009, 12:50 »
Hvis det er hønselammelse min store kylling har, vil den så blive ved med at spise normalt??? Og hvor hurtig skal den blive dårligere???

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 05 August , 2009, 14:43 »
En af vores maranhøner (fra marts måned) som ikke er begyndt at lægge æg endnu, var forleden dag så syg så syg. Hun havde små rysteture og lå ganske slap i mine arme me lukkede øjne.

Nu skriver jeg godt nok, at det er en af vores høner, men det er faktisk Berits øjesten Mille, så jeg gik om i haven med hende i armene og ringede tudende til Berit og fortalte, at Christian nok blev nødt til at aflive hende, for hun virkede dødsyg. Helt i orden siger Berit, hun skal selvfølgelig ikke lide. På vejen om til Christian for at aflevere hende, begynder hun pludselig at snakke  ???. Nå tænker vi, vi sætter hende ind på kontoret lidt og ser hvordan hun teer sig. Sørme om ikke hun bare spankulerer rundt og spiser af en pære min mand gav hende. Ikke en s.... syg.
Hun går stadig rundt ude i gården og hygger sig og har det strålende.

berit og jeg blev enige om, at hun bare lige skulle se om hun kunne få mig til at tude  ;D, men det kan da være, at det også er fordi hun er ved at begynde at lægge æg? Vi får se ;)

hoejberg

• Gæst
« Svar #7 Dato: 05 August , 2009, 17:29 »
Min smukke "høne" spiser godt, hun siger også små søde lyde når jeg snakker med hende. Hun er stadig ikke for god på benene, og har også ind imellem en underlig hvæsende lyd når hun trækker vejret. Hun var ude i regnvejr i søndags. Kan det være hun er forkølet? Jeg har aldrig set en forkølet høne før, og ved ikke hvordan de så ser ud. Nu får hun Ropa-b, håber det gør underværker.