Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Pindsvin spiser også kyllinger  (Læst 13071 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Anjasika

• Gæst
Sv: Pindsvin spiser også kyllinger
« Svar #15 Dato: 26 August , 2009, 09:16 »
Pindsvinene kommer nok under normale omstændigheder ikke tæt på småfuglene, så jeg tænker at Ankerine blot vil berolige alle dem der kunne blive bekymrede for deres små nye fugle, så der ikke er nogen der pludseligt ser med bekymring på pindsvin.
Selv ringede jeg til pindsvinevennerne da jeg fik hevet taget af pindsvinereden. Der var med det samme en der tog telefonen på akutnummeret, og fortalte mig hvad jeg skulle gøre. Hvis det ikke havde virket var der en pindsvineven i nabolaget der var klar til at flaske dem op. Jeg var meget imponeret.
 /o

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #16 Dato: 26 August , 2009, 10:33 »
@GKV: Beklager at du optager min forespørgsel hos Pindsvinevennerne som en angreb på dig personligt. Det var ikke min mening, men netop at afdramatisere din påstand. For du så vel ikke pindsvinet slå kalkunen ihjel, vel? Altså kan den lige så godt være død af "naturlige årsager" (det hænder i selv de sundeste fjerkræbestande) inden den blev spist - måske både af pindsvin og sine søskende. Kalkuner er jo også rovdyr.
Nå, vi skal måske begge afholde os fra at skrive, det er jo ikke for at genere nogen.  Den med at et pindsvin løber en stor kalkunkylling op og dræber den tror jeg simpelt hen ikke på. Men jeg tror da gerne at det er dine tanker om situationen. Min svoger er f.eks. overbevist om at musvåger tager katte efter at han så en kat i vejkanten blive spist. Meeeen den har jo nok været ude for et trafikuheld først....
At "Pindsvinevennerne" tror at du er landmand skyldes nok at de fik misforstået den kopi af Forum-indlægget, jeg sendte dem til udtalelse. Under alle omstændigheder roser de jo fordi nogen tænker på pindsvinene under høsten.  Beklager at jeg har forstyrret dine cirkler :(.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Susanne

• Gæst
« Svar #17 Dato: 26 August , 2009, 13:02 »
@ Gunni og Viben:

Tak for at I vil dele en usædvanlig historie med os. Naturen er forunderlig, og af og til oplever vi, at den ikke altid reagerer, som der "står i bøgerne"

Jeg synes, at dette forum er en fantastisk mulighed for - ikke bare at hjælpe hinanden med vores dagligdags bekymringer - hvad der bestemt er vigtigt  - men netop også med at udveksle den slags oplevelser, som I f.eks beretter om med jeres pindsvin og kalkunkyllinger.

Det er medvirkende til, at vi får udvidet vores horisont - og det skader ingen  /o

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 26 August , 2009, 23:48 »
Hæ hæ, DER er godt nok gnist på alle 12 tændrør  ::)

GKV

• Gæst
« Svar #19 Dato: 27 August , 2009, 00:41 »
Ja da og luft i alle dæk incl. reservehjulet ;D ;D

Gunni.