Altså Ankerine, det var 8 uger gamle kalkunkyllinger og de var sunde og raske, resten endte som voksne som store flotte slagtedyr. Der er ingen grund til, at så tvivl om, hvad jeg fortalte og forøvrigt var det så os og netop ikke landmanden der var bekymrede, idet han havde sat sig for at høste det meste af natten. Han var bestemt ikke typen der ville starte fra midten af marken, langt mindre tage hensyn til vilde dyr.
Situationen var ganske rigtigt unarturlig, de gik i en relativt stor kravlegård med tag og voilerenet, 9 kvm. som vi normalt brugte til kalkunkyllingerne om natten.Vi bebrejdede ikke grisene, men blev bare overrasket over, at de kunne finde på det og var da klar over, at det var den specielle situation der var årsagen. Det kan du jo så fortælle pindsvinevennerne.
Det var VORES pindsvin ( Mor overvintrede i laden i en bunke halm) og vi havde som sagt passet dem i alle ender og kanter sommeren igennem, men jeg skal da gerne holde snitterne fra tasterne en anden gang, jeg har noget at berette, der er lidt usædvanligt.
Og Nej, vi gjorde ikke dyrene fortræd, mor og unger var sammen, kravlegården stod på vores gårdsplads, samme sted som de blev fodret.
Da vi solgte ejendommen fortalte vi køberne om grisene og de lovede at tage vare på dem fremover, hvis de stadigvæk søgte hen til huset.
Desværre er det jo sket før digitalkameraernes tid ellers havde det været foreviget og dermed også bevist.
VH Gunni.