Det lyder som om dine ænder er stort set lige så tamme som mine var da de kom, men der er lys forude.
Lige nu har jeg jo en andemor med store ællinger, dog stadig uden fjer, og efter lang tid i andegården, ja så har jeg lukket menageriet ud i haven.
Andemor får nogle strygl af den anden and, der hele tiden har gået sammen med Rapsjak, jeg gætter på at hun synes det er iriterende at der er kommet en anden dame til.
Ællingerne går i spredt fægtning så det fortæller mig at de hver i sær er færdig med at behøve en mor, der tilsyneladende heller ikke hænger ved dem.
Jeg smed jo anden og andrikken ud af andegården da ællingerne klækkede, og derefter har de boet i et andet hus hvor de ind i mellem selv går hjem, det er lidt afhængigt af om mine gæs er kommet først, så skal de gennes ind, men det er problemfrit.
Lige i starten var anden absolut ikke villig til at flytte, og smuttede ud, så vi måtte være to til opgaven, men nu er det nemt.
Ællingerne lokker jeg ind når de lægger sig i bunke så bliver de gennet hjem og får foder, når det er mørkt er de gået i seng.
Andemor derimod er rådvild ved sengetid og står midt på græsplænen, og da hun jo ikke er på så god fod med den anden and, ja så vil jeg ikke lukke dem inde sammen, så andemor bliver stille og roligt gennet ind til ungerne og sover der, det fungere.
Med andre ord, med lidt tålmodighed vender de sig til at blive gennet afsted, men i starten er det lidt svært at styre, og det går klart nemmere efter mørkets frembrud, og endnu nemmere hvis man er to til at dirigerer retningen.