Deres mor bliver nu pænt nede ved jorden. Jeg har nemlig stækket landhønsene. Da jeg havde købt dem holdt jeg dem inde i huset i et par dage, så de burde vide hvor de hørte hjemme. Nemlig på deres pind om natten. Med da jeg så lukkede dem ud i hønsegården første gang, så ville de absolut sove i træerne om natten, og det overlevede den ene høne ikke.

Jeg havde købt 1,4 men har nu 1,3,7... Jeg fandt liget ude på marken ved siden af hønsegården, så jeg tror ikke det er en ræv. Måske en rovfugl eller en af mine egne katte??? Så fik de altså alle 4 en tur med saksen

Naboen havde godt nok også undret sig over at der spankulerede en hane rundt på hans græsplæne om morgenen... Men efter et par dage i div. træer rundt om i haven om natten og rundt i haven om dagen, så besluttede de alligevel godt at ville være i hønsegården. Jeg troede godt nok jeg havde mistet mine høns og penge, men nu er det jo ren fryd og gammen. Men de er lidt vildere og ikke så tillidsfulde som mine håndopfostrede barneveldere, men de var jo også 1 år gamle da jeg købte dem. Barnevelderne tror til gengæld at jeg er deres mor. De kan endda finde på at hoppe op og sidde på skulderen af mig når jeg sidder på hug og håndfodrer dem. Deres livret er stadig hirse. Prøvede forleden med rosiner, da jeg herinde havde læst at det skulle være en lækkerbidsken, men det syntes de nu var noget underligt noget.