Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hønemor til 9 kyllinger  (Læst 1161 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Hønemor til 9 kyllinger
« Dato: 22 Juli , 2009, 22:56 »
I går fik jeg mine længe ventede kyllinger hjem. Store og friske og allerede fulde af personlighed :D
Der var stillet en kasse op i kælderen med en kumo rugemor 40x40 over, og Maiken gav mig en pose startfoder med. Selv har jeg købt en undulat blanding som de får blandet i.

Men hvad kan jeg sige? De er nu flyttet ind i gæsteværelset på 1. sal ;D ved siden af mit soveværelse og ude af syne for hunden som synes de er liiidt for spændende og gjorde at jeg i går måtte barrikadere hele kælderen, for at forhindre at han brasede derned >:(

Så nu er alt ved det gamle, tror han. Nu skal han bare ikke begynde at rende ovenpå. Tror godt han ku rrende op af trappen hvis han virkelig ville, men så sku falck nok komme og få skrumlet ned, han er ikke just elegant. Det er kyllingerne derimod. I går var jeg meget nervøs fordi jeg syntes de sov hele tiden? ??? Havde de det mon for varmt? Var de ved at dø af hedeslag? :-X :'(
Men når jeg kom derned var det som om de kvikkede op?

Så kom geniet i tanke om- Kælderen er mørk! Og jeg havde ikke tændt lyset. Så de små har jo tænkt nå det er nat, lad os sove ;) fnis. Nu er de så flyttet op i penthouse på første sal, så skal de bare kalde hvis de vil noget. Hunden har fået et par ekstra gode gåture og ligger nu og knalder brikker og drømmer om kyllingesteg... Men hvor er det fantastisk at de har det godt!!!

Hvor er det ligeså fantastisk at have kyllinger som jeg havde drømt om!
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
Sv: Hønemor til 9 kyllinger
« Svar #1 Dato: 22 Juli , 2009, 22:58 »
Og skulle det vise sig at være 9 haner, så tror jeg jeg blir nødt til at bygge 9 hønsegårde ;D
Bare de ikke begynder at kræve at få hver deres værelse

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 22 Juli , 2009, 23:07 »
Tillykke med dine små.
Det er godt, du fik noget lys til dine kyllinger, for de spiser kun, når det er lyst. Så det kunne være gået gruligt galt.
Du skal sørge for at tjekker deres rumper. Hvis der skulle sætte sig en lille prop bagpå, skal du have den fjernet, for det kan faktisk medføre, at de ikke kan komme af med deres afføring. Lidt smuldrede havregryn er også godt, det forhindrer løs mave.  :D :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 22 Juli , 2009, 23:12 »
Tusind tak Marianne ;D Bare rolig de har tømt deres madskål flere gange. Nu de er kommet ovenpå kan jeg også nemmere holde lidt øje med dem. Og bare rolig, numserne blir tjekket ;D men hold da op, er det sådan at ha børn? Man bekymrer sig om dem KONSTANT :)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 23 Juli , 2009, 07:41 »
Så gik det tydeligvis også "galt" for dig, Johanne
Citér
Man bekymrer sig om dem KONSTANT Smiley
Næste gang må du have en skruk til at ruge dem ud, for så har du fast "nanny".
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

GKV

• Gæst
« Svar #5 Dato: 23 Juli , 2009, 08:40 »
Tillykke med kyllingerne Johanne og velkommen til klubben af småbekymrede kyllingemødre ;D ;D

Gunni

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 23 Juli , 2009, 12:03 »
Puh ha i morges var de oppe klokken 5! ;D Jeg ku høre deres prikken og skraben i flamingokassen. Klokken 8 gik jeg ind og fydte deres madskål op. Klokken 11 gjorde jeg det samme ;D
Hvis de fortsætter på denne måde så er de store som strudser om en måned.
For lidt siden begyndte de allesammen at pippe højt så både mig og hund blev helt bekymret. Han var nær rendt foran mig op af trappen det har han ALDRIG prøvet på før.

Jeg er lidt i tvivl om han er ude efter kyllingesteg eller tror det er en slags hvalpe? Han har aldrig været specielt jagtivrig før

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 23 Juli , 2009, 12:05 »
Og ja, næste gang skal jeg bestemt ha en prof(skruk) til jobbet ;D

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 23 Juli , 2009, 12:09 »
Lad da hunden hilse/snuse til en kylling ...den er da bare nysgerrig  ;D
En skrukmutter næste gang skal nok give den hak i tuden hvis den kommer for tæt på  ;)
Jeg har nydt at sove lææænge de sidste 14 dage ....... indtil da hvade jeg også kyllingevækkeur i stuen.
Med venlig hilsen Søs

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
« Svar #9 Dato: 23 Juli , 2009, 12:13 »
Vores cocker spaniel synes også det er så spændende med de kyllinger - så tænkte jeg at jeg hellere måtte lade ham hilse på dem så han måske mistede interessen lidt  :)

Han synes det var mægtigt at hilse på og slikkede dem - nu er han næsten mere vild efter at hilse på dem - på en ikke jagt agtig måde  ;D
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline JanR

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 23 Juli , 2009, 12:57 »
Jamen stort tillykke med kyllingerne..
Jeg var sku osse ved og være lidt utålmodig  <:
Men held og lykke med dem <L