Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Vejledning: Sådan bliver man godkendt til stalddørssalg af æg  (Læst 10672 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Vejledning i at blive registret til stalddørssalg af æg

1) Gå ind på denne side, og vælg "autorisation eller registring" http://www.foedevarestyrelsen.dk/Blanketter/Blanketter/forside.htm

2) Vælg om blanketten skal sendes ind elektronisk med "digital signatur", eller om den skal printes ud og sendes ind med posten.

3) Punkt 1: Udfyld blanketten med navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, datoen for hvornår du ønsker at starte dit salg af æg.

Punkt 2: Sæt kryds i "Registreret virksomhed"

Punkt 3: Sæt kryds i Stalddørssalg af animalske fødevarer"

4) På side 3, i det store felt, skrives: "Stalddørssalg af æg"

5) På side 4, skrives underskrift og dato

6) Sendes ind til din lokale fødevareregion. Find ud af hvilken du tilhører, samt adressen til denne, nederst på siden her: http://www.foedevarestyrelsen.dk/Kontakt/Find_din_foedevareregion/forside.htm

Salmonellakontrol:

Tilmelding til handlingsplan. Der skal indsendes æg 3 gange om året til kontrol for salmonella.

Kontakt:

Det Danske Fjerkræraad
Trommesalen 5, 4. sal
1614 København V
Tlf.: 33 25 41 00
Fax 33 25 11 21
E-mail: fjerkraeraad@poultry.dk
Hjemmeside: www.poultry.dk
« Senest Redigeret: 19 Juli , 2009, 20:23 Fra Christina »

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
Det ser rigtig fint ud...men den med registreret virksomhed...det er vel ikke alle der er det? Eller hvad menes med registreret virksomhed?
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
Har du ikke skrevet forkert i punkt 4? Eller er "Stalddørssaæg af æg"
en eller anden form for kode sprog?  ;)

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
Mon ikke det er en tastefejl...Æ og L sidder jo lige ved siden af hinanden på tastaturet.  ;) ;D
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Christina

• Passiv bruger
Det ser rigtig fint ud...men den med registreret virksomhed...det er vel ikke alle der er det? Eller hvad menes med registreret virksomhed?

Jeg var selv lidt i tvivl, men jeg ringede derind, og hun sagde at det var dér man skulle markere. Jeg går ud fra at det netop er fordi man BLIVER en registreret (lille :D) virksomhed :)

Har du ikke skrevet forkert i punkt 4? Eller er "Stalddørssaæg af æg"
en eller anden form for kode sprog?  ;)

Danny

Nej nej, det er heeelt rigtigt *e

;D

Offline Søs, Tisted

• Passiv bruger
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Er alle dine høns fra godkendte kontrollerede besætninger eller er det lige meget, når det "kun" er stalddørssalg?
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Christina

• Passiv bruger
Det diskuteres også i denne tråd: http://fjerkrae.dk/prod/index.php/topic,5429.0.html

Men som jeg også skrev dér, så er jeg allerede blevet godkendt, og jeg har ikke skulle oplyse om mine var fra godkendte besætninger, og jeg mindes heller ikke at have læst noget om det i det materiale jeg fik læst igennem. De omtaler hønsene som "hobbyhøns" istedet :)

Offline Didde D.

• Passiv bruger
Det virker jo umiddelbart til at kunne lade sig gøre for en almindelig dødelig :)

Hvor mange æg skal du sende ind? Hvad er prisen pr. kontrol?
Hønsehilsner fra Didde

http://candselv.blogspot.com/

Offline Tina Holmberg

• Bruger
Det kommer helt af sig selv, når du skal til at have foretaget salmonellakontrol.
Der skal du nemlig opgive CHR-nr. på den opdrætter du har købt dine høns fra.

Jeg er også registreret med hobbyhøns. Hvilket vil sige, at jeg har fået et CHR nummer, men kan ikke få tilladelse til ægsalg, med mindre jeg kun har registreret dyr på matriklen.

Hvis du ikke allerede har modtaget papirerne fra landbrug & fødevare vedr. registreing til salmonellahandlingsplan for æg og fjerkræ, så kan det ikke vare længer før du gør. Deri skal du skrive hvorfra du har dine dyr.
1,2 kobberfarvet maran
0,3 birchen maran
1,2 araucana, rumpless
1,1 lys sussex & 0,3 gul sussex
1,1 alaskan malamute - den største & stærkeste af slædehundene

Offline Christina

• Passiv bruger
Det virker jo umiddelbart til at kunne lade sig gøre for en almindelig dødelig :)

Hvor mange æg skal du sende ind? Hvad er prisen pr. kontrol?

Det ved jeg endnu ikke, da jeg ikke har æg endnu :) Skal nok skrive, når jeg ved lidt mere.

Det kommer helt af sig selv, når du skal til at have foretaget salmonellakontrol.
Der skal du nemlig opgive CHR-nr. på den opdrætter du har købt dine høns fra.

Jeg er også registreret med hobbyhøns. Hvilket vil sige, at jeg har fået et CHR nummer, men kan ikke få tilladelse til ægsalg, med mindre jeg kun har registreret dyr på matriklen.

Hvis du ikke allerede har modtaget papirerne fra landbrug & fødevare vedr. registreing til salmonellahandlingsplan for æg og fjerkræ, så kan det ikke vare længer før du gør. Deri skal du skrive hvorfra du har dine dyr.

Arh, så er det DERFOR! :o Jeg må lige få ringet til dem i morgen...hvor irriterende!  :-\ Men vil det sige, at hvis du f.eks. har et andet hønsehold, som ikke er registreret, så må du ikke engang sælge fra det hold som ER registreret ???

Offline Tina Holmberg

• Bruger
Det er desværre korrekt. Der må ikke være andre fjerkræ på matriklen, end dem som er købt hos registreret opdrætter.
1,2 kobberfarvet maran
0,3 birchen maran
1,2 araucana, rumpless
1,1 lys sussex & 0,3 gul sussex
1,1 alaskan malamute - den største & stærkeste af slædehundene

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Ja træerne vokser nu ikke engang ind i himlen  <A
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub