Nu skal indlæget jo heller ikke forståes sådan at man ikke skal bruge sand til sine kyllinger, for det er jo brugt i stor stil uden problemer. Vi har bare været uheldig at 7 udaf 15 kyllinger er stoppet til af sandspisning. Det kunne jo være andre der havde det samme problem, og måske kunne nå at stoppe det i tide.
Det skal du ikke tænke på, de andre har deres erfaringer og dem bruger de, men din oplysning kan hjælpe andre og mest af alt nye kyllingejer

Det mest naturlige man kan sige at kyllinger kan gå på er barkflis, men desværre er det også fugtigt.
Selv Spanval, anbefaler at man bruger den blå til kyllinger, ellers er der risiko for at de få støv i næseborene og de så bliver kvalt.
Som en anden også skrev, så skal man også passe på med varmelampe og sand, da man kan tilfører kyllingerne skade på fødderne.
Jeg er glad for produktet Easy Strø som er et halmprodukt, dels fordi det er snittet på langs og ikke på tværs også kan det anvendes i køkkenhaven bagefter

Jeg har rigeligt med sand i køkkenhaven i forvejen

Desuden hvor oftes renser I så i bund, altså tømmer helt ud.?
Jeg renser ud hos mine kyllinger/høns ca. hver 2. uge, for at undgå sygdomme, men med sand kan det virke for mig som en dyr fornøjelse.

Mvh Viben