Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hanegalgak - nu med HØNS på matriklen  (Læst 20272 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Viben schliemann

• Gæst
Sv: Hanegalgak - nu med HØNS på matriklen
« Svar #15 Dato: 06 Juli , 2009, 09:40 »
Så nu må du se at få lært det med billeder, for vi andre vil da også se ynglen. *f

Mvh Viben

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #16 Dato: 06 Juli , 2009, 10:46 »
Ej hvor dejligt. Og skønt at Berits kyllinger er endt et godt sted! Mine kyllere klækker omkring den 16 ;D så får jeg også liv i huset. God fornøjelse og se at få hentet den silke
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 06 Juli , 2009, 11:20 »
Gad vide, hvad der blev af teksten i mit "tomme indlæg"?

Jeg skrev den helt bestemt!

Det er altså herligt at følge med i udviklingen her. Glæder mig meget til at høre, om silke-veninden bliver fundet og kan skabe ro i det lille hønsehjerte.

Og helt ærligt Jan, du siger. du ikke kan skrive! Jeg tilbragte en meget fornøjelig aften i selskab med Houdini og Svalehaderen og dig. (Og er iøvrigt meget beæret. Det er første gang nogen har fået navn til ære for mig :D) Jeg glæder mig til at læse mere.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 06 Juli , 2009, 13:43 »
Storm-Olsen, jeg så dit indlæg igår, og så var det væk, og så var det der igen... ligesom et blinklys.
Og jeg synes bestemt også at Jan kan skrive, og jeg tror jeg har luret hvor inspirationen kommer fra...  ;D
Mvh Marianne

Lena

• Gæst
« Svar #19 Dato: 06 Juli , 2009, 14:13 »
Hej Jan

Jeg er ny her, så selv om jeg føler mig lidt udenfor og at jeg blander mig i en "privat samtale", så var din historie og måde at skrive på helt i top. Det fik mig til at grine rigtigt højt. - Tak for det!

Lena

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #20 Dato: 06 Juli , 2009, 15:03 »
Jeg vil da gerne at i høre det sidste af historien, idag tog jeg nettet ned fra hønsegården, og i den ene ende er der en del høje planter, hvem lå der musse stille det gjorde den vildtfarvet silke, så nu har jeg sikkeret at Jan får silke jeg håber det vil glæde han kone  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 06 Juli , 2009, 15:38 »
Tak for ordene ale sammen.

Som Berit så rigtigt nævner forenes de 2 i weekenden , med utrættelig hjælp fra Berit  ;D

Herr svalehader har styr på tropperne , de fik lidt mundgodt og straks var han på pletten : et hurtigt tjek og SÅÅÅÅRRHHH der godter FÅÅÅÅÅLKENS , spredt ro og uorden , men jeg er helt sikker på houdini med vilje og i ophøjet ro kom sidst og kiggede på mig med et stykke salat i næbet : HHMMMPPFFFFFF.

Houdini er ikke vred - houdini er skuffet

Når jeg har vundet hendes hjerte har jeg resten i min hule hånd - hun er en mundfuld  :D

Jeg har fundet installations cden og kablet til den fiiine telefon frem , så må vi ser hvor langt og godt det går når analog møder digitalt................

Mere senere

dunhjernest  jan
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 06 Juli , 2009, 15:47 »
Glæder mig du får en installationshøne til Houdini *gg*
Med venlig hilsen Søs

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 06 Juli , 2009, 15:50 »
Du er godt nok kvik hva Søs ?

Det ender nok med hun bliver min favorit  :D

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 06 Juli , 2009, 15:53 »
Lur mig om hun ikke allerede er det  ;)
Med venlig hilsen Søs

Offline Berit

• Passiv bruger
    • teckels-punch
« Svar #25 Dato: 06 Juli , 2009, 16:21 »
Jeg tror og Jan er faldet for hende, men hun er også noget for sig selv  *h
Hilsen

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 06 Juli , 2009, 19:16 »
Jeg vil da gerne at i høre det sidste af historien, idag tog jeg nettet ned fra hønsegården, og i den ene ende er der en del høje planter, hvem lå der musse stille det gjorde den vildtfarvet silke, så nu har jeg sikkeret at Jan får silke jeg håber det vil glæde han kone  :D
*y *p
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 07 Juli , 2009, 21:12 »
Houdini er bare en ener !
Ja altså hun er stadig lidt reserveret , eller er det nu fornærmet ? Men også lidt mere vaks ved havelågen end de andre , som nu i dag hvor jeg har opdaget hun kender forskel på familien allerede !
Når min familie kommer reagerer de jo alle sammen på hver deres vis , houdini dog i baggrunden i ophøjet ro , men når jeg kommer i mine træsko : bllåååårrkkk - spæne spæne til ca 1 mtr før døren - breeeeems : argh jeg kan jo ikke lide ham ! Så et blik på mig og vender om på hælen ( eller hvad det nu kaldes på hønsefodsk ) hold fast et cirkus  ;D
Når jeg så går væk, og vender mig forsigt , er hun alligevel een af de første for at tjekke :  hvad havde han med ? hvad havde han med ? hvad havde han med ?
Endvidere er det nok rigtigt hun savner silken ! Houdini går meget for sig selv , og hun har overhovedet intet til overs for fører hane no. 1 : herr svalehader , han kan meddele sig nok så meget om dit og dat : ingen interesse ..

Offline Berit

• Passiv bruger
    • teckels-punch
« Svar #28 Dato: 08 Juli , 2009, 06:39 »
Jeg glæder mig til at de 2 mødes igen, bare der ikke er gået for mange dage for man siger jo at høns kun kan huske få dage tilbage, men jeg lover jer for at bette silke hun savner i ven Houdini, jeg har eller sat Dortes høns over til hende, men de har ingen interesse, så nu må vi se om hun ikke skulle live op når hun møder houdini igen  :D
Hilsen

GKV

• Gæst
« Svar #29 Dato: 08 Juli , 2009, 07:58 »
Når nu Berit desværre skulle afhænde mange af sine dyr, ja så er dette da en solskinshistorie.

Også jeg håber at de to tøser kan kende hinanden igen og igen nyde tilværelsen sammen.

Tak for at du beretter så fint om dine oplevelser med den nye del i dit liv.

Gunni.