Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hanegalgak - nu med HØNS på matriklen  (Læst 20302 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
Hanegalgak - nu med HØNS på matriklen
« Dato: 05 Juli , 2009, 18:49 »
Så skete det endelig , vi har fået høns  ;D

Berit var jo i den situation hun skulle af med hendes hønsehold  :'(
Blandt mange bejlere faldt loddet ud til min fordel med hendes Araucaner , som hun havde med til Skjern i dag ! Så de 8 skønheder skulle hentes hos Marianne , hvor Linda også var fremmødt.
Snakken gik fint om fjerkræ og nutidens unge , samt løst og fast.

Tusind tak for snakken piger  ;)  Og indvielsen i Maran projektet - de er bare så .... ååhhh 

De er nu instaleret i deres hjem , og vi iagttager dem for senere navngivning  ;D
Een af dem er dog tæt på sit nye navn : udbryder eller udbryderkonge skal indgå , mere herom senere.   :D

Tusind tak for handlen Berit , og endnu en tak til Marianne og Linda for en dejlig stund også.

Dunhjernest
Jan
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Kate

• Passiv bruger
Sv: Hanegalgak - nu med HØNS på matriklen
« Svar #1 Dato: 05 Juli , 2009, 18:52 »
Til lykke med dine høns. Det er bare så dejligt  :D
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #2 Dato: 05 Juli , 2009, 19:10 »
 :D Ja det var rigtig hyggeligt at møde jer hos Marianne, og hvor er jeg glad for at høre der allerede er navne på vej  *f det tegner jo på i kan lide dem, så held og lykke med dem.  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 05 Juli , 2009, 19:11 »
Tillykke med gevinsten ;D
Det er herligt at høre. Jeg glæder mig til at høre mere om Houdini-hønen! Hvor brød den ud fra? Hvordan gjorde den det? Lod den sig villigt fange? (Næppe...) Fortæl, fortæl!

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 05 Juli , 2009, 19:28 »
Houdini, kunne måske du?
Ja, det var hyggeligt at få et ansigt mere på  :D
« Senest Redigeret: 05 Juli , 2009, 19:37 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 05 Juli , 2009, 19:37 »
Det lyder som om, der skal siges tillykke til alle involverede!  Så TILLYKKE!   *y
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 05 Juli , 2009, 22:15 »
Update !

Til ære for Storm Olsen , bliver hun nu kaldt houdini  :D

De næste par dage , lader jeg dem vænne sig til deres indvendige hybel , og det var herfra houdini pludselig stod ude i rummet ? Lystigt goklede hun rundt og inspicerede det der IKKE er en del af hendes hjem ! Ved døren har jeg nogle rammer med kvadratiske hul masker på knap 8 cm - det kan de da ikke smutte ud af - VEL  ??? Hendes familie prøvede , men måtte ase og mase til ingen nytte. Nå ind med Houdini igen , lidt senere goklede hun igen rundt ude hvor hun ikke skal bo , og familien forsøgte lystigt at gøre selskab - forgæves !
Frem med en ramme mere og montere den lidt forskudt , knap var jeg færdig før Houdini prøvede - nu forgæves for hende også  ;D

Om høns har personlighed : uha ja , har jeg måttet sande .. Her til aften fik de noget snittet grønt , og de 7 stormede nærmest det grønne , men Houdini , nej , fra det fjerneste hjørne stod hun og skulede : I DI OT - NAR , lige nu er jeg ikke en der hører til i hendes favorit album , det er HELT sikkert  >:(

Ydermere har jeg et navn til den ene hane : SVALEHADER  :D   Pludeslig larmede det helt vildt fra deres residens , øj øj øj , ræv , kat ,hund - tusind tanker mens jeg løb til residensen. Hanen hoppede , sprang og flaksede medens han lavede masser af ukvemslyde og galede mere end hans krop egentligt skulle tillade  :D  Ovenover fløj en svaleunge rundt og rundt - DET passede absolut ikke herr SVALEHADER med et fremmedlegeme i hans residens !

Så jeg fik bakset svalen ud , herr SVALEHADER lod roen falde på sig og gik en sejrsrunde : mine damer : ka i se hva jæ ka !?!!!!  Han har styr på sagerne - og Houdini surmulede igen da jeg lukkede mig ud  ;D

Jeg har ikke haft de 8 i 10 timer endnu , alligevel har de allerede taget kontrol over en del af mit hjerte , det er længe siden jeg har hygget mig så sjovt og småklukket så meget  ;D

De mest dunhjernede hilsener

jan

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 05 Juli , 2009, 22:31 »
Og du siger, du ikke kan skrive?!
Jeg har lige haft en herlig tid i din hønsegård sammen med Svalehader og Houdini. Tak for kigget. Jeg går nu meget mere fornøjet (og meget mere dunhjernet i seng).
Dem håber jeg, vi kommer til at høre meget mere til.

Måske skulle du prøve at træne Houdini:
http://www.hundogtræning.dk/klikkertraening/chicken/chickencamp.htm

Det skulle være hammer-skægt og underviserne er ihvertfald dygtige damer. ;D

PS: Det er første gang, jeg har fået noget opkaldt til ære for mig. Jeg er meget stolt! ;D

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #8 Dato: 05 Juli , 2009, 22:54 »
Hmmmm. Du er vist også blevet Araucana-ramt  ;)
Tillykke med dem.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 05 Juli , 2009, 22:59 »
Dem skal du nok få fornøjelse af - tillykke - høns er sunde på mange måder!!  :D
Mvh Marianne

Offline Berit

• Passiv bruger
    • teckels-punch
« Svar #10 Dato: 06 Juli , 2009, 05:52 »
Jan så ved jeg lige præcis hvem du taler om, hun er vildtfarvet med store ørekvaster det er fordi hun havde en silkeven som går herhjemme, og den opførte sig også så mærkeligte igår aftes, da jeg skulle lukke for dem, ja de var jo gået ind troede jeg men lille vildtfarvet silke lå og gemte sig i hønsegården, nu er min hønesgård jo ikke særlig høj og med net over, jeg måtte tage noget af nettet af og se om jeg kunne fange bette, det kunne jeg ikke jeg snublede og slog hovedet ned i en træstup, ødelagde mine briller og ser mildtstalt farlig ud i ansigtet, panden er hævet mine øjn er blå og hævet, ja det kunne jo havde været værre, har lige været over for at se om hun var ok, men jeg kunne ikke se hende, men hvis jeg finder hende ja så bliver du nød til at tage hende for hun skal da over til sin ven  :D
« Senest Redigeret: 06 Juli , 2009, 06:21 Fra Berit »
Hilsen

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 06 Juli , 2009, 06:46 »
Silker - vil i nu også have jeg skal have silker    ???     ;D

Jamen hvis det kan kurere houdini - så ok  ;)

Er i Skanderborg i dag - bare ring hvis du er HELT sikker omkring "vilde" silke.

Tør bare næsten ikke  ;D ;D silker , hvis nu konen bliver forelsket i silker ? uuuuuha

du har nummeret

trist jagten endte med skrammer

Offline Berit

• Passiv bruger
    • teckels-punch
« Svar #12 Dato: 06 Juli , 2009, 07:29 »
Ja jeg er sikker på at det ville hjælpe på houdini for den og silken sad altid sammen og gik sammen, og der var panik hvis de ikke lige kunne finde hinanden, men jeg ved altså ikke om hun er væk, skal nok give dig besked  :D
Hilsen

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #13 Dato: 06 Juli , 2009, 09:22 »
Hvor er det bare en rørende tråd. :D
At Berits ulykke kan vendes til Jans lykke  det er da rørende, når nu galt skal være.

Aj, Berit altså. Pas nu på dig selv. Sikke en redelighed med briller og blå øjne. :o
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #14 Dato: 06 Juli , 2009, 09:32 »
Jan, tillykke med din Araucanaere.
Er helt sikker på, de vil få det godt hos dig, og er også helt sikker på, at du får et hold med megen personlighed, de kommer jo fra Berit.

Lad os få en update på Silken, Berit, og om den ender hos Jan?
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.