For en uge siden hentede vi to hvide silkekyllinger hos Pylle Pylle. De blev behørigt puttet i hønsehuset om aftenen, og alt var vel. Modtagelsen var ikke ligefrem hjertelig fra Fru Braklernes side, men heller ikke uvenlig. Toptossen nød vist lidt at hundse med dem, men der var ingen form for klapjagt. Silkerne listede rundt. Så gik der nogle dage og vi bemærkede, at silkerne var meget forsigtige, men vi så ingen tegn på jagten eller hakken, så vi tænkte, at de bare var lidt forsigtige af natur.
Indtil i går, da min far fulgte knægten hjem og overværede et renlivet mobningsangreb på de to silker. Havde han ikke grebet ind var de formentlig blevet hakket ihjel af de to Fru Brakler OG hr. Brakel.
Silkerne er nu evakuerede - til marsvinenes løbegård. Og marsvinene har derfor udgangsforbud.
Der skal findes en løsning.
Jeg har jo også en skruk gående med kyllinger. Tør jeg lukke hende ind til Brakelmonstrene?
De to brakeldamer har i forvejen en ækel tendens til at pille fjer af hanen (vist nok, når han sover). De har ikke plukket vores andre høns, men var under mistanke for at plukke andre hos opdrætteren.
Jeg stemmer for, at alle braklerne bliver høns i asparges. Sønnen er rigtig led ved dem (altså ikke ond, men i betydningen "kan ikke længere elske dem"), og vi har jo høns for hyggen. Manden er ikke helt så henrykt (det er jo også ham, der er øksefører), så jeg har lovet at spørge jer! Hvad siger I?
Skal hovedet af?
Skal de have en chance? Hvis de får chancen - ville I så turde sætte skrukken og hendes kyllinger ind til dem? (De har jo før gået sammen med skrukken) - og hvad gør jeg så med silkerne? Jeg har kun en hønsegård!