Spændende projekt Laura. Glæder mig til at høre hvordan det går.
Vedrørende fordring, er det jo begrænset hvor meget foder du skal bruge til 1 ælling, når vi taler startfoder. Jeg vil foreslå dig at købe en sæk voksefoder i stedet for - det starter mine også på.
Hvis du ikke kan få fat i andevokse foder, så kan du bruge kyllinge voksefoder.
Derudover skal den have noget småt grus/sten, dette er nødvendig for at anden kan fordøje maden ordentligt. Så skal den selvfølgelig har masser af frisk grønt. Det kan være alt fra købt salat til ukrudt og græs fra haven. Du skal bare være sikker på at det ikke er sprøjet med kemikalier.
Der er noget rigtigt i, at den en ælling møder som den første, tror den er "mor". Så den lille ælling vil følge dig, når den kan komme til det. Så hvis ellers du giver dig tiden til den lille, så tror jeg ikke du skal bekymre dig om, at den bliver ensom. Kan jo forstå, at du vil sætte den ud, når den bliver gammel nok.
Jeg kan henvise dig til en hjemmeside med en masses spændende om ænder og ællinger, den er på engelsk, så måske du kan få lidt hjælp af dine forældre.
http://www.minkhollow.ca/HatchingProgram/ResourcesDucks.htmlDu er selvfølgelig velkommen til at spørge om mere, hvis du får brug for det.