Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: :'( :'( Sort tirsdag også :(  (Læst 23674 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
Sv: :'( :'( Sort tirsdag også :(
« Svar #30 Dato: 17 Juni , 2009, 08:44 »
Åh nej Mikkel .....det er da forfærdeligt  <W

I vores tidligere hundegård støbte vi simpelthen betongulv da vi havde problemer med at vores hund gravede sig ud under hegnet og det er altså nummer 1  ;D
Så lavede vi en dyb "sandkasse"  i et hjørne hvor den gerne måtte grave !

Jeg tror, ligesom flere af de andre, at det kan ødelægge hvalpenes jagtinstinkt hvis de får stød og forbinder det med hønsene.

Vores schæferhund fik engang stød da han kom for tæt på hegnet (6000 v ....av for pokker skulle jeg lige hilse og sige.  jeg har selv prøvet det) og siden den tid nægtede han at krydse gårdspladsen og intet kunne lokke ham med ned til hestene. Selv ikke engang med snor på. Han satte sig bare på rumpen og strittede imod alt hvad han kunne  ::)
Det er heldigt at din far er smed så han nemt kan lave plader til at hundesikre og han bør overveje at sætte op så hundene ikke kan se hønsene mere....det er simpelthen for fristende for dem når de nu ER jagthunde.

Men hvor er det synd for dig at skulle opleve det to gange, din stakkel  *t
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline bikealot

• Passiv bruger
  • R.I.P.
« Svar #31 Dato: 17 Juni , 2009, 13:58 »
Tak Storm-Olsen  :) Du fik lige præcis formuleret det jeg har gået og tænkt på, siden jeg så denne tråd første gang.
Naturligvis er jeg ked af det på Mikkels vegne, - men må samtidig sige at jeg ikke synes det lyder særlig gennemtænkt at have hunde- og hønsegård klods op ad hinanden.
Specielt det med strøm-delen har gjort ondt at læse. Jeg har både hund og høns, og hunden har lært at hønsene jager man ikke! (han jager stadig gerne fasaner og agerhøns) Det kan man selvfølgelig ikke uden videre lære en flok hvalpe, - for dem er det bare en leg, - men så må man sørge for at de ikke kan komme til hinanden. Jeg er klar over at det er det Mikkel og familie har troet de har gjort, ved at holde dem i hver sin gård, - men det har nu vist sig ikke at være nok.

Nå, men tilbage til strømmen: Jeg bor ude på landet, og på et tidspunkt blev der sat hegn op langs vores vej. Det skulle hunden naturligvis hen og snuse til...  <W  <W  <W  <W ...
I lang tid nægtede han at passere det sted på vejen hvor han havde fået stød, - og det passer godt med de øvrige hund-får-stød beretninger. Hunden forbinder stedet med noget ubehageligt. Og her er det jeg tænker... Hvor stor er den hundegård? Kan hundene overhovedet komme væk fra det ubehagelige der er hændt dem (altså langt nok væk i hundens øjne)? Jeg er bange for at det kuld hvalp kan blive ødelagt for livet af stress og dårlige oplevelser, hvis der ikke hurtigst muligt findes en anden løsning end el-hegn.
Mvh.
Susanne
Der (forhåbentlig!) snart er den lykkelige ejer af denne her
Nåh, ja, og så også lige
0.1.4 Wyandot (eller noget)
2.1 katte af blandet herkomst
1.0 schæfer/lab.blanding

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #32 Dato: 17 Juni , 2009, 14:24 »
Er der kun hegn imellem gårdene,  så de kan se hinanden.

Hvis ja så kunne det måske være en ide med en fast væg i mellem så hundene ikke kan se hønsene.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Niels Kongsbak

• Passiv bruger
« Svar #33 Dato: 17 Juni , 2009, 15:12 »
Nr. 1 må da være at forhinde hvalpene i at komme UD af hundegården - istedet for IND til hønsene.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #34 Dato: 17 Juni , 2009, 22:37 »
Nå ja det var hvad jeg frygtede... Jeg tror bare jeg holder min mund en anden gang.

Hvalpene har ikke prøvet sidden kan jeg informere om, og samtiddig fortælle at de igår alle legede med en LOVLIGT nedlagt skade, så deres jagtindstinkt fejler intet på trods af hvad i siger..

Vil godt have lov og forsvare mig selv her. Det er ikke mig der har bestemt at hvalpene skal gå hvor de går, og vi har aldrig tidligere haft problemer med det på trods af at vi har haft adskillige kuld hvalpe der! Til dem som mener det er ulovligt, så er det ikke hegn til at holde hvalpe inde vi snakker om her! Det er hegn til at holde dyr af hønsegården. Hegnet er ikke kun tiltænkt hvalpe, men også ræven (som sad der igår aftes) Jeg kan oplyse om at pladerne ikke kommer i jorden, men at det derimod bliver sådan at jeg støber med beton hele vejen rundt, så kan de ikke komme ind, og jeg er fri for det at kigge på, da jeg ikke syntes at det var det pæneste at få op.

Til dem som ikke mener vi holder hvalpe forsvarligt kan jeg oplyse at vi nok er nogle af de opdrættere der kan give vores hvalpe den bedste plads mulighed og den største stimulering af deres jagtindstinkter. I forhold til mange andre steder jeg har kendsakb til

Jeg er egentlig ikke interesseret i at få flere kommentare på det elhegn, og det var en kæmpe fejl overhovedet at nævne det her, da jeg i forvejen vidste at der er mange der er imod dette, så egentlig skulle jeg bare have holdt mund og ladet som ingenting.

Jeg vil egentlig helst havde hvis vi bare stopper tråden her, så skal jeg nok selv løse problemet. Jeg kan godt se det med at friste hvalpene og at det er dumt, men nu det ikke kan være anderledes, så må jeg i gang med at grave og støbe...
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #35 Dato: 17 Juni , 2009, 22:42 »
 :(  *t *l

Offline JanR

• Passiv bruger
« Svar #36 Dato: 18 Juni , 2009, 06:58 »
Go arbejdslyst mikkel ;)

Og held og lykke med både Høns..kyller og Hvalpe <L <L

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #37 Dato: 18 Juni , 2009, 07:08 »
Ja den ide med at grav plader ned den går jeg ind for, kunne ikke finde på at hænge et dødt dyr i halsbåndet på min hund, jeg går ind for positiv træning  ;)
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #38 Dato: 18 Juni , 2009, 07:16 »
Jeg synes vi skal lytte til Mikkel. Han skriver jo, at han er ked af hele historien. *t
Vi kender alle Mikkel som en super gut, som vi vist alle ville være stolte af at have som søn.  :D
Mikkel er heller ikke alene om at tage de beslutninger, der tages omkring hans hønsehold.
Så jeg synes, vi skal lytte til hans ønske, og nøjes med at give støtte og opbakning, det sidste han har brug for er moralske pegefingre af nogen slags.  *e
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #39 Dato: 18 Juni , 2009, 07:23 »
Jeg har virkelig også ondt af Mikkel, og det tror heller ikke Mikkel kunne finde på at hænge et dødt dyr om halsen på hundene, men det står et sted her i tråden at sådan gjorde vedkommen. Jeg synes også Mikkel gør alt for at løse det problem han er løbet ind i, og jeg har virkelig ondt af ham for jeg ved han er glad for sine dyr.  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #40 Dato: 18 Juni , 2009, 07:40 »
Hej Mikkel,

Du får også lige et knus herfra.
Min hensigt har heller aldrig været, at starte en klapjagt på dig.
El-hegn er iøvrigt ikke ulovlige til at holde dyr ude af hønsegårde.
Det, der var vigtigt for mig, var at være sikker på, at du vidste, hvad konsekvenserne af el-hegn kan være for hundene. Hvis man ikke ved det hele - også det sorte - kan man jo ikke tage, det bedste valg.

Så inden vi lukker debatten, vil jeg godt have lov til at sige, at jeg har fuld tillid til både dine evner og din dømmekraft - og jeg tror heller ikke, du er en dyreplager! Du er bare havnet i et rigtigt dumt problem, som jeg håber, I finder den bedst mulige løsning på. (Og det lyder det som.)

*l

Tine

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #41 Dato: 18 Juni , 2009, 08:16 »
Ej Mikkel.....der er vist ingen tvivl om at du er en rigtig dyreven.
Undskyld hvis mit indlæg fremstod, som om jeg troede det  :'(

Jeg synes at der er en super løsning med at støbe en kant for den kan hvalpene ikke grave sig igennem. Det bliver hårdt arbejde, men mon ikke din far hjælper dig  ::)

En stor trøstekrammer fra mig til dig  *b *l *t
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #42 Dato: 18 Juni , 2009, 08:48 »
Mikkeldrengen min skat, du er nok den mest omsorgsfulde og fornuftige tumpe-teenager jeg har mødt længe. Og du er faktisk en jeg vil ynde at hente råd hos trods din unge alder.
Du er gennemtænkende og reflekterende,.
Af og til løber man i problemer og så skal de løses, og i kampen herpå gør man mange forskellige ting, nogen virker og andre ikke. Og da jeg har tillid tila t du på ingen måder vil gøre nogen af dyrene ondt (selvom man mest af alt havde lyst til at klaske de hvalpe op ad muren (SPØJ) ) så er du typen der finder en løsning der er acceptapel for alle parter.

Så klø på min ven, du skal nok finde en løsning.
Hvis du mangler en silkehane så sig til, jeg har en sort du må få, kvit og frit, alene fordi du er den du er :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #43 Dato: 18 Juni , 2009, 09:00 »
Tak for svar. Det er helt iorden at i kom med de svar i havde, og udtrykte jeres holdninger. Det blev bare for mig lidt for meget.

Tine: Jeg forstår udemærket hvad du skrev, og kan godt se det lidt skæve i el-hegnet. JEg ønsker egnetlig ikke at diskutere mere på dette punkt :)

Jeg var også ret så træt da jeg læste tråden igår, og derfor blev jeg nok lige lidt ekstra gal i skralden. Det undskylder jeg selvfølgelig.

Vipse: Dit indlæg gav ikke udtryk for at du mente at jeg var dyreplager. Det var fornuftigt skrevet.

Tak for ros fra alle.

Marianne: Det er rigtigt at jeg ikke selv tager alle beslutninger. Gjorde jeg dette, så tror jeg jeg havde en mega gæld plus sådan ca hønsegårde over alt, rugemaskiner over alt og tja... En masse ting der havde kostet flere penge end hvad jeg havde råd til at bruge, så lige nu er det vist godt at det er dem der administrere mine pengesager (de er mit private skattevæsen ;) )

Hilsen Mikkel :)

Wanda: Mange tak for de flotte ord. Jeg må nok takke nej til hanen da jeg allerede har for mange, men tusind tak for din vennelige tankegang :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #44 Dato: 18 Juni , 2009, 09:33 »
MIKKEL ER BARE FOR SEJG.

Jeg kender mange unge der har opgivet deres hobby for mindre modstand !

FANTASTISK simpelthen FANTASTISK du bare klør på.

jan
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?