Hej alle,
Jeg har 4 Jersey kæmper og 2 hybrider der alle har lagt æg i stor stil, indtil for ca 5 uger siden kom der 5-6 æg om dagen.
Men nu der det noget sløjt ud. På søndag er det 3 uger siden jeg lagde 17 æg i rugemaskinen, det tog mig 8-9 dage at samle de æg.
Samtidig med at jeg lagde æg i maskinen, lagde en af jerseykæmperne sig skruk, og jeg skulle nu samle nogle æg til hende, det tog 5 dage at samle 5 æg.
Og siden er der måske kommet et æg hver 2-3.dag. Nogle gange kan jeg se at der ligger en høne i redekassen, men når jeg kigger næste gang, er hønen gået, og ingen æg at se.. hvad sker der mon?
Skal lige tilføje at indtil for ca 2 mdr. siden havde jeg ingen hane, men derudover er der ikke sket forandringer.
Har forsøgt at stramme op om foderet, tænkte at de måske fik for meget,men det har ikke hjulpet, har givet dem hønseguf, havre, æglægningsfoder og masser af grønt..
Har overvejet om der kune være nogle andre dyr der tog dem, men har ikke set tegn på æg der var i stykker eller andre tegn på ubudne gæster...
Der er ikke tegn på utøj, alle hønsene ser fine ud, spiser og drikker som de pleje.
Beder om råd her...... hjælp...
Hilsen Susan