Så fik jeg taget nogle billeder af den hybrid af Grå Engelsk Araucana høne + Sort Dværgsilke nøgenhals hane jeg har snakket om.
Han skal også slagtes snart, så hvis der er nogen der er interesserede i ham, skal man skynde sig at kontakte mig for afhentning (gratis selvfølgelig). Det gør lidt ondt på mig at slagte sådan en sund og rask og UTROLIGT interessant hane, men vi har allerede 2 haner der er "keepers" desværre.
Her er 8 billeder af ham, kærligt navngivet "Kalkun" af vores børn.
Jeg undskylder på forhånd kvaliteten af billederne. I det mindste kan man se ham fra alle sider, godt i gang med at hygge sig (resten af flokken er tæt på, jeg har bare beskåret billederne).
Han er kun LIGE blevet voksen, og begyndt at forsøge sig at træde hønerne. Så muligvis udvikler hans fjerdragt sig en lille smule mere endnu.
Bemærk:
- nøgenhals genet arvet og flot
- araucana fjer arvet, men med silkehønsenes farver i mange toner
- silkehøns totter arvet her og der (lidt på fødder/løb) samt før halefjer, og enkelte overlappende tynde silkefjer over araucana fjerene på vingerne
- araucana løb og tæer arvet (som jo er langt sundere og mere velformede end silkehøns generelt)
- hoveddragt sandsynligvis ikke fuldt udviklet endnu
- generelt robust bygget, større end dværgsilke generelt, en lille smule mindre end engelsk grå araucana