Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Avlshane - Sussex  (Læst 53445 gange)

0 Medlemmer og 5 Gæster læser dette emne.

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
Avlshane - Sussex
« Dato: 27 Marts , 2026, 21:37 »
Min nabo mangler en ny hane - Sussex - hvid - helst øko. Den hane hun har give ubefrugtede æg. Er der ikke en der kan hjælpe mig med at give hende en - her på Vestsjælland - helst :O)

Jeg vil nemlig gerne have æg fra naboen til en ny hønseflok - via min rugemaskine - .

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
Sv: Avlshane - Sussex
« Svar #1 Dato: 15 Juni , 2026, 19:08 »
Hvad så - er der da ikke bare en lille bitte hane på Sjælland til min nabo  ::)

Offline Tomzen

• Bruger
« Svar #2 Dato: 16 Juni , 2026, 19:07 »
Hey Hans-Kurt :)

Jeg har i øjeblikket en flot sort silke hane som jeg skal slagte når vi en gang kan komme indenfor igen (vi har en byggesag i øjeblikket). Men det er desværre den eneste hane jeg kan tilbyde.

Der kan også følge 2 silkehøner med hvis det skulle være. Alle tre er dem jeg skrev om tidligere på året at jeg havde klækket hjemme.

Redigeret ind: De kan hentes i Rødovre som jo godt nok ikke er på vestsjælland, men helt langt væk er det jo ikke :)
« Senest Redigeret: 16 Juni , 2026, 19:09 Fra Tomzen »
Dyreansvarlig på en byggelegeplads siden juli '25
0.1 wyandot (gamle mormor), 0.6 araucana, 2.4 dværgsilker, 9 "påske" kyllinger, ~7 dværg silker, ~1 dværg silke nøgenhals+araucana kryds (hane desværre), 1 ny fra juli, type ukendt endnu
0.3 geder, 10.15 kaniner, 0.3 marsvin (2 glat og 1 teddy)
I støbeskeen:
Fisk, sikkert ungefødende tandkarper, rejer og maller. Indendørs tamfugl, muligvis dværgpapegøje.

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
« Svar #3 Dato: 17 Juni , 2026, 21:59 »
Hey Tomzen

Hvor er det pænt af dig at tilbyde nogle silker. Nu er dert ikke mig selv der mangler en Sussex hane  ;)
Det er meget fristende at benytte dit tilbud. Jeg savner meget høns, men men . . . tænker lidt over det  :)

Offline Tomzen

• Bruger
« Svar #4 Dato: I dag ved 19:06 »
Hej Hans-Kurt!

Tilbuddet nærmer sig enden er jeg bange for. Hanen er stadig en mulighed, men hønerne (nu navngivet "Bøf" for den største af dem, og "Pomfrit" for den en smule mindre) er ikke længere mulige da børnene har knyttet sig til dem.

Vores byggesag burde være afsluttet en gang i august eller måske september, så sidste chance nærmer sig før jeg desværre må hugge hovedet af ham ;)

Han er også (endelig) blevet accepteret af de 2 faste haner, hvilket betyder at han også er blevet mere social ligesom han var da han var kylling, både overfor mennesker og høns da han ikke længere skal kæmpe for at måtte være der.
« Senest Redigeret: I dag ved 19:08 Fra Tomzen »
Dyreansvarlig på en byggelegeplads siden juli '25
0.1 wyandot (gamle mormor), 0.6 araucana, 2.4 dværgsilker, 9 "påske" kyllinger, ~7 dværg silker, ~1 dværg silke nøgenhals+araucana kryds (hane desværre), 1 ny fra juli, type ukendt endnu
0.3 geder, 10.15 kaniner, 0.3 marsvin (2 glat og 1 teddy)
I støbeskeen:
Fisk, sikkert ungefødende tandkarper, rejer og maller. Indendørs tamfugl, muligvis dværgpapegøje.