Tak til Hans Kurt, Helle og Thomzen.
Ja lige nøjagtig sådan som din høne Helle, det er sådan min ser ud. Jeg har ligegodt aldig oplevet det så voldsomt med mine høns - men din slår alligevel min med længder.
Men tror du virkelig at problemet løser sig selv? Jeg har forsøgt at nuldre lidt - men det hjælper ikke en dyt! Jeg håber det stille og roligt går i sig selv, og jeg vil da prøve med varmelampen, selv om jeg ikke tror madammen vil benytte den, men hun skal da have chancen og ikke fryse måsen af, nu kulden og sne er ankommet her til Ebeltoft også. Brzzzzzzzz............koldt er det ved at blive.
Og Thomzen - tak for tekst med info.
Jeg tror mine begyndte at smide/skifte fjer i august og ligeledes holdt de ægge-fri-ferie, hvilket er helt okay. De skal jo også holde fri for de kan blive fit for fight igen på det tidspunkt. Men gud hvor er det dødsygt at købe æg i dagligvareforretninger, selv om det er skrabeæg og økologi og hvad ved jeg. Egne æg ER bare de bedste! Men jeg må nøjes indtil "ægge-ferien" er forbi.
Og så håber jeg at især hende "pindsvinet" snart får fjer igen.
Tak for info og input fra alle i tråden her - så er det jo ikke fordi jeg pludselig har gjort noget galt.
Alt det bedste for jer og jeres høns, venlig hilsen Anna og de hele 7 madammer :-)