Jeg er fuldstændig enig Alice, jeg er (undskyld mit franske) røvtræt af det.
Det eneste positive (for mig/os på byggelegepladsen) ved at hønsene er inde, er at vores børn har nemmere ved at have kontakt med dem, og at de derfor både forbliver/bliver mere tamme, og at børnenes interesse for dem holdes ved lige.
Men det gør det ikke mindre ærgeligt for dem at de ikke kan gå ude. Eller rettere, at jeg ikke tør lade dem, da jeg så skal aflive dem alle hvis én skulle blive uheldig nok at ramme en gang smitte.
Som jeg ser det dog, med de briller jeg har haft på siden det startede i år, så er det eneste mønster jeg kan se vertikale nord-syd-vendte linjer. Lur mig om det ikke mest svarer til trækfugle. Det der undrer mig meget dog, er hvorfor flere af de karantænezoner vi har/har haft er flyttet nordpå frem for sydpå som man skulle tro (nogle ER dog flyttet sydpå, f.eks. den på Vejrø).
Men dykker man lidt ned i det (en simpel googlesøgning på "hvilke trækfugle flyver nordpå" giver en indikation), er der masser af (vores) fugle der trækker nordpå, når de "andre" trækker sydpå. Så billedet som jeg ser det giver mening. Og at linjerne (af zoner) ikke mikser vandret betyder nok mest at vi egentlig er ret gode til at passe på, på den menneskelige infrastruktur side.
Men dette er selvfølgelig blot mine personlige meninger og gæt