Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: På den igen  (Læst 2639 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hans-Kurt

• Moderator
På den igen
« Dato: 10 Januar , 2025, 18:07 »
Så er det sket - Jeg har høns i hønsehuset igen - dejligt. Så i DBA at der var Brahmaer i stor til salg. Det var den race jeg startede med for en del år siden, det kunne jeg ikke stå for.
1,2 i agerhønefarve (tror jeg det heder).
De for naturligvis lidt rundt da de blev sluppet ud af papkassen, men da jeg smed nogle Elstar-æbler ind til dem, kom de straks frem og spiste ivrigt. Dejlige rolige dyr.
glæder mig til at se til dem i morgen og pusle lidt om dem.

Offline Gerda

• Bruger
Sv: På den igen
« Svar #1 Dato: 10 Januar , 2025, 22:46 »
tillykke med dem. De er bare dejlige sådan nogle gokker
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

• Moderator
« Svar #2 Dato: 12 Januar , 2025, 15:39 »
åh hvor er det hyggeligt at se hønerene pusle rundt og med iver spise æbler og ost mm fra køkkenet, nå nej det fik de da ik  ::).
har allerede samlet 4 æg ind og spist egne blødkogte her i dag. Blommen er nu 1000 x bedre end på købte æg. Sidstnævnte er meget vandede - syntes jeg. og farven - de får ikke gulerødder eller majs de stakels industrihøns.
lidt græs gav jeg dem også i går, det er osse væk !.

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
« Svar #3 Dato: 13 Januar , 2025, 17:03 »
Tillykke med dine nye høns Hans-Kurt.   :)
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline Hans-Kurt

• Moderator
« Svar #4 Dato: 13 Januar , 2025, 17:41 »
tak  ;D

Offline Hans-Kurt

• Moderator
« Svar #5 Dato: 14 Januar , 2025, 16:27 »
På fredag skal hente 4 Brahmadamer på Vestsjælland. Damen der sælger dem har dem i flere farver og da jeg ikke skal have udstillingsdyr, så bliver min nuværende hane - den eneste i kurven  ;) ;).
Så vil jeg begynde at glæde mig til egne kyllinger ruget ud af egne høns. Nå man skal jo passe på med at sætte for store forventninger op - "konen med Æggene" i hu  ;D

Offline Gerda

• Bruger
« Svar #6 Dato: 14 Januar , 2025, 22:18 »
så begynder der vel snart at være fuldt hønsehus ved dig
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

• Moderator
« Svar #7 Dato: 15 Januar , 2025, 18:57 »
Najjj ikke helt. Mit hønsehus - bygget inde i stalden - er omkring 25 m2 og har 6m siddepinde, så der er god plads.