Nu har jeg også - ja ja, jeg ved godt jeg har talt imodt det

, men nu er jeg tilpas træt af ……..Så I må godt skose mig

.
Rigtigt - jeg har anskaffe mig en - tro det eller lad være - en RUGEMASKINE - men de seneste års rugninger, hvor jeg har villet bestemme kyllingernes afstamning, er det gået galt. Sidste år fik jeg over 50 kyllinger, til glæde for Jer der købte de kønne kryds, som hønerne selv kom med og for ræven der tog nogle.
Men jeg vil så gerne have ægte dværghøns af min fine hane fra Holland og hans damer fra Sønderjylland. Så her ved 18 tiden i dag puttede jeg 24 æg i rugemaskine der har kørt siden i går.
Sikke den larmer - stakkels kyllinger - hvis det lykkedes. og hvor er det lidt vand der skal i. Har placeret rugemaskine i flaminkokassen for at holde på varmen. Kan de virkelig passe, at temp stiger og falder hele tiden ?, godt nok indenfor den temp jeg har sat den til. I går hældte jeg alt vand væk og så hylede den her til morgen. Så puttede jeg 1/4 i af det der først far puttet på, man alligevel steg fugtighede til 72, nu hvor den skal være 50,- eller deromkring. Betyder det noget her i starten, at fugtighede hopper op og ned ??.
I hønsehuser har jeg 2 skrukker, som om 3 uger skal overtage kyllingerne - hvis...…..