Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Agressiv høne  (Læst 2802 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Sahl

• Bruger
Agressiv høne
« Dato: 28 Januar , 2019, 18:41 »
Jeg har en stridslysten høne, hvad skal jeg gøre. Der er fire rolige der kan godt sammen og en noget større der hopper op på ryggen og voldsomt hakker nogle af dem i nakken så de bliver helt flade.

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
Sv: Agressiv høne
« Svar #1 Dato: 29 Januar , 2019, 00:05 »
Velkommen her på Dff. Det lyder godtnok voldsomt, men hvis der ikke er en hane i flokken, kan en stærk høne godt gøre sig til den der bestemmer - hakkeordenen er kendt i de kredse.

Om hun falder til ro og bliver mere blid er svært at sige. Hun er nok ved at sætte de andre på plads, se tiden and vil jeg foreslå.

Offline Sahl

• Bruger
« Svar #2 Dato: 29 Januar , 2019, 04:19 »
Tak. Ja der mangler en hane, fordi jeg bor i et tætbebygget område. Jeg har ventet længe og den har desværre været sådan siden jeg overtog den lille gruppe høns for et år siden. Før var der en endnu større høne men den er desværre død 7 år gammel. Jeg venter men den ene høne skriger når den ser den agressive høne. Efter jeg havde isoleret den men sat den ud efter et par dage. Jeg venter. Jeg skulle have en hane kan jeg godt se. Men naboen måtte aflive sin hane pga nogle klager fra nogle i området.

Offline Sahl

• Bruger
« Svar #3 Dato: 29 Januar , 2019, 04:28 »
Jeg må sige at det er nyt for mig at have høns og det er nok almindeligt med hakkeorden. Jeg synes bare det er voldsomt og det er nok også det med at der mangler en hane.

Offline Lone

• Bruger
« Svar #4 Dato: 29 Januar , 2019, 07:34 »
Jeg ville forflytte den aggressive høne til suppegryden - eller en anden hønsegård. Jeg tænker, du har høns for hyggens skyld, og hvis den høne gør det ikke-hyggeligt, så væk med den.
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Sahl

• Bruger
« Svar #5 Dato: 29 Januar , 2019, 08:21 »
Ja jeg vil håbe jeg kan finde en anden hønsegård for den er meget tam og man kan kalde på den så den kommer frem hvis den er fritgående. Den har jeg meget kontakt med så det vil være svært at lade den dø. Men det er også forkert at den er isoleret , så det bliver nok resultatet. Der er vel ikke nogen herinde der kan have den? Den lægger lyseblå æg hele året og er som sagt sund og stærk. Trænger bare til en gård med hane.

Offline Sahl

• Bruger
« Svar #6 Dato: 29 Januar , 2019, 08:37 »
Det er fuldstændig rigtig jeg har kun hønsene for hyggens skyld. Og den gør det ikke-hyggeligt fordi den er større og stærkere end de fire andre og der mangler det naturlige at der også er en hane. Den skal ikke være sammen med de fire små høns.

Offline Sahl

• Bruger
« Svar #7 Dato: 29 Januar , 2019, 10:01 »
Det ville være en perfekt agilityhøne, lærenem, hvis der er nogen der interresserer sig for det. Jeg vil så nødig aflive den, så jeg håber der er en der melder sig på en eller anden måde. Jeg er villig til at køre den til et nyt sted, bare der er nogen der kunne bruge den i en gård med hane eller til oplæring. Den er så tam. Men det bliver nok svært, jeg har spurgt to.

Offline Lone

• Bruger
« Svar #8 Dato: 29 Januar , 2019, 10:11 »
Hvor stor er den, ville den kunne gå sammen med min flok af trefarvet sussex? De er knap så store som de lyse sussex. Jeg har noget familie, der kører fra Tåstrup til Ålborg på fredag.
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Sahl

• Bruger
« Svar #9 Dato: 29 Januar , 2019, 11:38 »
Jeg har ikke så meget forstand på racer. Jeg undersøger det lige. Jeg ville være lykkelig hvis den kom et sted hen og ikke aflivet.

Offline Sahl

• Bruger
« Svar #10 Dato: 29 Januar , 2019, 11:45 »
Jeg vil tro det er samme størrelse. Det tror jeg faktisk gost ville kunne gå. Og jeg kører gerne til Tåstrup med den for at redde dens liv.

Offline Sahl

• Bruger
« Svar #11 Dato: 29 Januar , 2019, 11:48 »
Det er en anden race end dine, lidt mere alm høne og hvid. Men de blå æg gør jeg tror det er en racehøne og ikke en alm høne.

Offline Sahl

• Bruger
« Svar #12 Dato: 29 Januar , 2019, 11:55 »
Jeg vil meget gerne lave en aftale på fredag.

Offline Sahl

• Bruger
« Svar #13 Dato: 29 Januar , 2019, 12:11 »
Den er måske lidt mindre vil jeg tro. Hvis du har en hane så vil jeg mene den regulere det. Det har jeg hørt. Og som ny vil den nok ikke være så modig. Går det ikke behøver du ikke sige hvad der sker. Men jeg tager den gerne tilbage. Så er det bare om jeg kan hente den på sjælland?

Offline Sahl

• Bruger
« Svar #14 Dato: 29 Januar , 2019, 12:15 »
Forholdet til en af de andre er ikke så stor